Bukefalos 28 år!

Mjuknar Dr Martens?

Jag har köpt ett par chelsea boots från Dr Martens och lädret känns så omedgörligt. Någon som vet om deras kängor/boots/skor brukar bli mjukare efter ett tag?

Jag gav upp på mina fina lila. Gav dem till en kompis somna hade dem i tio år. Minst fötter funkar inte i dem, men det tar tid...
 
Nä. Jag lider pin i dem jag köpte förra året. Nu vill jag ha nåt som är skönt att gå i.

Jag med, så köpte dessa:

E5E3AE1F-46FA-4979-A8DD-8AFBD0ADDE95.png


Såna tantdojjor.
 
Ja, Rieker är helt klart tant. Själv har jag haft tant-ecco i alla år men har hamnat mellan 2 storlekar på dem, inget passar. Därför fick jag leta annat och då blev det Dr Martens. Visserligen hamnade jag mellan två storlekar även där men har köpt sulor i dag att lägga i.

Men satans sköna:D
 
Såna tantdojjor.

Snygga! 👍 Men vad menar du med "tantdojjor"? Utseendemässigt?
Jag funderar på att beställa ett par reiker stövelmodell, men är osäker på hur de är i foten? Är de gjorda med valv, breda i lästen? Jag tänker mig att det är ett tantbehov i skor liksom?
 
Snygga! 👍 Men vad menar du med "tantdojjor"? Utseendemässigt?
Jag funderar på att beställa ett par reiker stövelmodell, men är osäker på hur de är i foten? Är de gjorda med valv, breda i lästen? Jag tänker mig att det är ett tantbehov i skor liksom?

Rieker är generellt bra för tantfötter:D

De marknadsförs med ord som ”komfortabla” och sandalerna sitter på typ alla tanter jag känner inklusive mig själv. Sköna, fotriktiga.
Jag har höga fotvalv och tjocka vrister, samt får jättelätt skavsår, men aldrig av deras skor. Och de är hyfsat breda. Skor för kulturtantspiffig tant liksom.
 
Mina chelsea är typ de enda skor jag aldrig fått skavsår av. Dock kunde jag varken ta på eller av dom utan skohorn/stövelkneckt. Men nu går det! Jag har dock inte använt dom så flitigt förrän nu i höst, så det tog lång tid för mig att komma dit. Nu känns de dock lite stora i stället.
Köpte nyss ett par vinterfodrade, som är lite nättare än chelsea. De kunde jag ta på utan skohorn direkt!
 
Rieker är generellt bra för tantfötter:D

De marknadsförs med ord som ”komfortabla” och sandalerna sitter på typ alla tanter jag känner inklusive mig själv. Sköna, fotriktiga.
Jag har höga fotvalv och tjocka vrister, samt får jättelätt skavsår, men aldrig av deras skor. Och de är hyfsat breda. Skor för kulturtantspiffig tant liksom.
Ett för mig okänt märke. Mitt intresse för skor med noggrant uppbyggd sula växer i rekordartad fart. Om dessa skor är sådana, är priset en glad överraskning.

(Damskorna för pyssliga för mig, men många bra skor på herrsidan. Jag antar att gubbfötter utvecklar samma behov som tantfötter?)
 
Ett för mig okänt märke. Mitt intresse för skor med noggrant uppbyggd sula växer i rekordartad fart. Om dessa skor är sådana, är priset en glad överraskning.

(Damskorna för pyssliga för mig, men många bra skor på herrsidan. Jag antar att gubbfötter utvecklar samma behov som tantfötter?)

Jag tycker de slår Ecco i kvalitet, har hur många par som helst. Bra till snöslask och barnaktiviteter, hatar att frysa om tårna.
 
Rieker är generellt bra för tantfötter:D

De marknadsförs med ord som ”komfortabla” och sandalerna sitter på typ alla tanter jag känner inklusive mig själv. Sköna, fotriktiga.
Jag har höga fotvalv och tjocka vrister, samt får jättelätt skavsår, men aldrig av deras skor. Och de är hyfsat breda. Skor för kulturtantspiffig tant liksom.
Med åldern sjunker framvalven ofta på kvinnor och därmed breddas foten, och det har det gjort på mig (typ hela min tonår och ett decennium till i converse kan ha med saken att göra..) därför behöver jag ha stadigt stöd under hålfoten. Hyfsat breda, hmmm. Det gör mig lite osäker...
 
Med åldern sjunker framvalven ofta på kvinnor och därmed breddas foten, och det har det gjort på mig (typ hela min tonår och ett decennium till i converse kan ha med saken att göra..) därför behöver jag ha stadigt stöd under hålfoten. Hyfsat breda, hmmm. Det gör mig lite osäker...

Du får testa ett par:)
Stöd behöver jag med, men kanske på ett annat sätt eller så fattar jag inte hur du menar.
 
Jag som har fem par Dr Marten i skohyllan nu och några slängda par, säger att det är väl värt besväret att gå in dom.
Ett tips är att köpa yllestrumpor på XXL - brukar finnas i tvåpack till bra pris- och ha dom i kängorna/skorna den första tiden. Yllestrumpor är guld om man har lätt för att få skoskav.
Mina 20-håls Dr Marten har jag haft i 14 år och de används fortfarande flera ggr i veckan vinterhalvåret.
Och med Dr Marten kan du välja läst, iaf om du beställer direkt från dom.
 
Alla mina Dr Martens har varit hårda från början men blivit mjuka efter trägen användning. Och stooora. De töjer sig nåt grymt. Får stoppa i tjocka inlägg för att de inte ska fladdra runt på fötterna. Så nya paret köpte jag medvetet i för trånga. Nu jobbar jag på att gå in dem och det gör ont😫
Men det är värt det. Älskar dom😍
 
Alla mina Dr Martens har varit hårda från början men blivit mjuka efter trägen användning. Och stooora. De töjer sig nåt grymt. Får stoppa i tjocka inlägg för att de inte ska fladdra runt på fötterna. Så nya paret köpte jag medvetet i för trånga. Nu jobbar jag på att gå in dem och det gör ont😫
Men det är värt det. Älskar dom😍
Hoppas mina inte blir stora, jag har fått köpa sulor eftersom de redan är lite stora. Men de borde ju inte töja sig mer än fötterna, så att säga.
 
Jag som har fem par Dr Marten i skohyllan nu och några slängda par, säger att det är väl värt besväret att gå in dom.
Ett tips är att köpa yllestrumpor på XXL - brukar finnas i tvåpack till bra pris- och ha dom i kängorna/skorna den första tiden. Yllestrumpor är guld om man har lätt för att få skoskav.
Mina 20-håls Dr Marten har jag haft i 14 år och de används fortfarande flera ggr i veckan vinterhalvåret.
Och med Dr Marten kan du välja läst, iaf om du beställer direkt från dom.
Jag har redan köpt och fått hem, så beställa från dem går inte.

(Jag köpte från footway måndag kväll och hämtade paketet på onsdag, ofattbart snabbt!)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har köpt ett par (lätt fodrade) Dr Martens. Sitter nu med två olika storlekar och kan inte bestämma mig för vilken som sitter bäst...
Svar
17
· Visningar
2 711
Senast: aiquen
·
Kläder & Bli fin Jag får varma fötter och klarar inte av heltäckande skor på sommaren. Jag har precis köpt ett par Birkenstock som jag ändå tycker...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 538
Senast: hundtant
·
Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
885
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 431
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp