Bukefalos 28 år!

Mobilt bredband

labb

Trådstartare
Jag hade tidigare ett mobilabonnemang med helt fri surf och 7Mbit/s för 69kr i månaden som tydligen var för bra så Telenor ändrade till samma (helt fri surf) fast snabbare 4g och höjde till 199kr/månad. Nu såg jag att Alltele har ett med fri surf, obegränsat, fast med bara 1,5 Mbit/s. De är också lite billigare för samtal 0,18 öre/min mot 0,29 för Telenors 4g.

Frågan är om hastigheten 1,5 Mbit/s räcker? Vilken hastighet har ni på er internetanslutning?
 
Senast ändrad:
Det beror helt på vad du vill göra. Jag hade aldrig klarat mig under 10 mbit/sek men då streamar jag både film och musik.
Har man bra tålamod och bara slösurfar på sidor som inte kräver mycket så kan det säkert funka.
 
@AndersB: Instämmer med @Piek , jag har ett abbonemang som har 10-40 mbit/s (kommer oftast upp i 20-30) och skulle bli enormt vansinnig på något långsammare.

Har du kollat på Tele2? Oavsett hur mycket data man har så är det samma hastighet.

Jag betalar 445+399kr i månaden för telefon plus mobilt internet och då ingår en förhöjd avgift för telefonen och modemet (det blev billigare än att köpa dem rakt av). Jag har obegränsad samtalstid plus fria SMS+MMS. Hade jag tecknat samma abbonemang hos dem idag hade det blivit ännu billigare (vilket jag kommer att göra när bindningstiden är slut).
 
Senast ändrad:
@AndersB: Instämmer med @Piek , jag har ett abbonemang som har 10-40 mbit/s (kommer oftast upp i 20-30) och skulle bli enormt vansinnig på något långsammare.

Har du kollat på Tele2? Oavsett hur mycket data man har så är det samma hastighet.

Jag betalar 445+399kr i månaden för telefon plus mobilt internet och då ingår en förhöjd avgift för telefonen och modemet (det blev billigare än att köpa dem rakt av). Jag har obegränsad samtalstid plus fria SMS+MMS. Hade jag tecknat samma abbonemang hos dem idag hade det blivit ännu billigare (vilket jag kommer att göra när bindningstiden är slut).

Finessen med Tele2 nu är väl att man kan byta abonnemang? Även om man har bindningstid kvar kan man ändra, men bindningstiden kvarstår ju...
 
@AndersB: Instämmer med @Piek , jag har ett abbonemang som har 10-40 mbit/s (kommer oftast upp i 20-30) och skulle bli enormt vansinnig på något långsammare.

Har du kollat på Tele2? Oavsett hur mycket data man har så är det samma hastighet.

Jag betalar 445+399kr i månaden för telefon plus mobilt internet och då ingår en förhöjd avgift för telefonen och modemet (det blev billigare än att köpa dem rakt av). Jag har obegränsad samtalstid plus fria SMS+MMS. Hade jag tecknat samma abbonemang hos dem idag hade det blivit ännu billigare (vilket jag kommer att göra när bindningstiden är slut).

Vi som hemma har max 2 mbit, och nej det är inte självvalt utan absolut max av alla alternativ, förstår inte vad ni yrar om. För surf räcker 0.5mbit utmärkt.

Allt utom rörlig bild kräver väldigt lite bandbredd. Men man vänjer sig fort vid en högre hastighet.
 
Det blev 4G, fri obegränsad datamängd och 0,18 öre/min i samtalsavgift för 77kr/mån :)

Märkte ingen direkt skillnad i hastighet mellan 1,5Mb/s och 12Mb/s som Telenor kom upp till, nästan så att det med lägre hastighet kändes rappare, kortare svarstid kanske?

Men ser nu att erbjudandet redan är borta från hemsidan så får se hur länge abonnemanget varar.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler I vårt nya hus måste vi skaffa mobilt bredband eftersom ingen leverantör erbjuder fast lina. Har någon här mobilt bredband? Hur många...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 434
Senast: ameo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För ett tag sen damp det ner ett brev i brevlådan om att det var utbyggnad av fiber på gång i vårt område, och att vi nu hade möjlighet...
Svar
0
· Visningar
374
Äldre Jag blir snurrig av allt detta med telefoni. Nu har jag en fast vanlig telefon, det jacket används enbart till adsl, tele2's. Det fasta...
Svar
14
· Visningar
1 029
Senast: tanten
·
IT & mobiler Jag överväger att gå över från fast bredband till mobilt bredband, eftersom jag kan få det billigare och dessutom brukar köra...
Svar
12
· Visningar
1 926
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp