Mobiltelefonhållare

Sv: Mobiltelefonhållare

Jag köpte min på C O. Den åker inte ner, materialet känns lite som en våtdräkt och touchskärmen funkar genom plasten. :)
Sitter fint på armen och den har även en nyckelficka, för nu på sommaren är det husnycklarna som hamnar i bh:n, men har inte riktigt vågat prova den än.

Jag tror att det är en sådan som är på bild i ovanstående inlägg.

Köpte en Hurtta Motivation Junior-godispåse (för hundträning) idag, i väntan på att vi får hem vår valp har jag tänkt den ska få fungera som telefonpåse under ridturerna! :) Lätt att knipsa fast i en bältesögla på ridbyxorna med karbinhake.

Puttar upp den här tråden lite..

Har det kommit några nya smarta lösningar för vars man ska/kan ha telefonen när man rider?

Jag brukar ha min i fickan på ridbyxorna men nu ska jag snart köpa en ny som är lite större så jag funderar på att skaffa nån väska av nått slag som gärna också skyddar mot vatten och smuts.

Min Add Pocket gick sönder! :( Så nu har jag ett midjebälte från Hurtta. Får plats med mobilen, ridstigskartan, nycklarna och en peng till glass.

Glasspengen är inte att förakta :D Önskar vi hade glassbutiker på platån, men marknaden är nog inte så stor på vår sida Plantaberget..

Jag har två lösningar:
1. Man har en liten, stöt- och vattentålig smartfåne.
2. Man rider i arbetsbyxor med inbyggd mobilhållare.

Har nästan alltid mina byxor från Blåkläder i stallet och i sadeln numera. De är fantastiska. Massor med fickor med plats för allt och lite till, lagom säckiga och goa, slitstarka och bekväma.
I och med att telefonfickan sitter lite snett fram på höften, känns det ganska osannolikt att man skulle landa på den. Telefonen är ju dessutom tålig och bra, så även om man landar på den överlever den. Den har överlevt skodd hästfot, så den borde klara vadderad människohöft. :angel:

KL

Jag har ett nätt bälte med en elastisk ficka på där mobilen ryms. Det är alltså typ som en midjeväska fast mycket smidigare, sitter där den ska och är inte ivägen.

Såg att någon tipsat om Spibelt och det är typ samma sak, fast jag har en annan tillverkare.

Den här såg ju bra ut. Fickan expanderar så man kan rymma allt möjligt där :up:

midje-fack-telefon-nycklar-sport-sv-sv-1-500x500.jpg

*KL*

Jag använder en gammalt medical card hållare, funkar utmärkt tycker jag. blev billigt också eftersom jag hade ett gammalt som bara "låg runt".

Min är från Nathan, minns inte pris riktigt men under 200 tror jag. Ser ut som den du visar bild på. Skulle jag köpa en ny skulle jag se om jag hittade en med lite större ficka för jag tycker att det är lite pilligt även om den expanderar. Jag har samsung galaxy s2, vet att det fungerar med s3 också men det finns inte plats för så mycket mer. Kanske är andra modeller/märken mer rymliga.

Tycker iaf att det är en väldigt smidig lösning!

Dagens tips! Netto har ett tillfälligt parti fiskevästar i mesh med precis lagom många fickor! 199 pix.

Jag hittade till slut en "mini-magväska" för mobiltelefon på Gekås :)! Den är toppenbra. Det känns inte mer än ett skärp att ha på sig. Sitter stadigt och bra. Och jag har till och med lyckats filma min ridtur med den när jag spände den riktigt högt på kroppen. Ena sidan är genomskinlig plast. Kan rekommenderas :)! Har för mig att den kostade strax över hundralappen.

Ni som har olika varianter på väskor, hållare och annat, är det någon av er som använder det även när ni rider ett dressyrpass på ridbanan? Jag vill gärna ha telefonen på mig även då. Har några ridbyxor där telefonen går ner i fickan, och några där den inte får plats.... Tänker om det känns skumt att ha något extra på ena armen när man sitter och finlirar?

Jag har en liten, liten midjeväska som är till för löpning egentligen. Köpt på Stadium, kostade 150 pix tror jag. Den håller sig still, både bältet och väskan är elastiska, så man kan dra åt den ganska rejält.

Jag har en liten, liten midjeväska som är till för löpning egentligen. Köpt på Stadium, kostade 150 pix tror jag. Den håller sig still, både bältet och väskan är elastiska, så man kan dra åt den ganska rejält.

Funkar den när man rider dressyr också?

Hur menar du? När man sitter ner?
Jag rider bara barbacka på min ena häst och jag märker inte av den då heller.
Typ tänker om det känns obekvämt när man sitter och trimmar superkoncentrerat med en tränare som står och försöker få en att rida som en gud..... Så, ja, när man sitter ner bland annat :)

Typ tänker om det känns obekvämt när man sitter och trimmar superkoncentrerat med en tränare som står och försöker få en att rida som en gud..... Så, ja, när man sitter ner bland annat :)

Jag har en tunn, platt och smidig vattentät midjeväska från Haglöfs som jag har när jag rider. Funkar fint oavsett ridpass (barbacka, på banan, i skogen osv). Jag brukar ha själva väskan på ryggen och märker inte av den alls.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 272
Senast: Reshästen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V