Mobiltelefonhållare

Sv: Mobiltelefonhållare

Har du den i ridbyxfickan då ? Känner att den ju lär brytas i två delar vid mi dra belastning där ?

Tycker verkligen smartphones blivit ett handikapp ur ryttar aspekt på många sätt . Helt Plötsligt sitter man och rider telefonlöst av rädsla för att paja telen när man alltid tidigare religiöst haft mobilen med sig :(

Vad bra, då ska jag skaffa mig en sån hållare! Jag kom på tipset när jag läste tråden, så jag har inte testat själv!

Och jag ska skaffa mig en ny hållare, för den jag har är nog några år gammal och inte Smartphone-anpassad :D. Det var på vippen att jag fick ner telefonen i "fickan", och det gick bara med nöd och näppe att stänga, så jag får nog uppdatera lite... Men, ja, det fungerade jättebra annars att sätta fast telefonhållaren där :)!

Har du den i ridbyxfickan då ? Känner att den ju lär brytas i två delar vid mi dra belastning där ?

Tycker verkligen smartphones blivit ett handikapp ur ryttar aspekt på många sätt . Helt Plötsligt sitter man och rider telefonlöst av rädsla för att paja telen när man alltid tidigare religiöst haft mobilen med sig :(

Horka har helt gigantiska fickor på sina ridbyxor (eller iaf på modellen jag har). Så att brytas i två delar tror jag inte är risk, däremot skulle jag säkert på något otrevligt vis kunna få den rakt in i ljumsken eller så - och så det att det inte känns så säkert att man får UPP den om man är liggande och skadad, så jag gillar inte riktigt ha den där. Men "glömmer" hela tiden ta tag i ny hållare (som är stor nog för smartphone) eller den där omtalade fickan på säkerhetsvästen.

Jag har drulleförsäkring på hemförsäkringen och har noga kollat att den täcker "ajfån förolyckad i samband med ridolycka" och det gjorde det. Självrisk på om det var 1500 kr - men det får nog säkerheten anses vara värd. Och jag roar mig ju med att mäta och logga ridturerna med Endomondo/Runkeeper med.

Däremot känns det sådär att ha ajfånen med i stallet - fuktskadespärren har löst ut (fast telefonen funkar fint), och det är nog rätt mycket höboss i kontakterna (även om det heller inte märks). Skulle eg vilja ha smartphonen under ridturer och en annan i stallet - men det blir ju svårt få ihop.

Ja mina ridbyx fickor får då inte plats med ngn skulle den mot all förmodan pressas ner går den rakt av om jag gravt skulle tippa över typ ;)

Jag har också försäkringar så inte för den delen . Tycker mer det är ett handikapp och begränsning att det öht ska vara så trixigt att kännas självklart lätt och naturligt att telen är med alltid på ett säkert sätt . Så var det inte innan smartphone ;)

Säkerhetsväst är inget jag praktiserar så jag saknar bara vanlig klädsel där skiten får plats naturligt , men inser att jag behöver skaffa ngn arm/vad hållare .

*kl*

Jag har en sån här SpiBelt till ridning nu om sommaren när jag inte har någon jackficka att lägga telefonen i.
Elastisk ficka så får plats med mer än telefonen om det behövs. Hela bandet är elastiskt så man märker inte att man har den på sig. Fick med en vattentätt ficka också, men verkar inte ingå här.

Vintertid i jackfickan, sommartid i stövelskaftet. Har funkat fint hittills och lätt att få fram.
Jag planerar inte in några luftturer på mina ritter, och då går det ju bra åtminstone :angel:

I stövel skaftet ? Jag har så smala ben så då halkar den ner till vristen och skaver alternativt knäcks på mitten vid rörelse ;)

Planerar luft turer gör väl ingen ? Mobilen är väl dock till för att verkligen finnas där om det oplanerade inträffar ;)

I stövel skaftet ? Jag har så smala ben så då halkar den ner till vristen och skaver alternativt knäcks på mitten vid rörelse ;)
Jag har väl vadderade vader, som erbjuder god inbäddning och håller telefonen väl på plats. Någon bonus måste det ju finnas med att tvingas leta vida stövelskaft för jämnan? ;)

det bästa vore ju som ett vapenhölster, sånt som man har under jackan och fäster runt axlarna(om jag inte har fel).

Senast ändrad:

Jag använder ofta en hållare som är köpt på clasohlsson. Den är konstruerad för joggare så den sitter mycket stabilt och telefonen i fickan oxå. Har dessutom plast som leder fingrarna så man kan köra sin skärmtelefon utan att plocka ur den. Toppenbra!!!

Jag sätter ofta telefonen precis nedanför knäet faktiskt, tycker det är bekvämare än runt armen.

Och idag när jag cyklade med hästen satte jag den runt styret -perfekt!

kl

Jag brukar stoppa mobilen i ridstrumpan eller så har jag en liten midjeväska och har telefonen på ryggen sas. Rätt smidigt men jag glömmer alltid väskan så :D

Jag använder ofta en hållare som är köpt på clasohlsson. Den är konstruerad för joggare så den sitter mycket stabilt och telefonen i fickan oxå. Har dessutom plast som leder fingrarna så man kan köra sin skärmtelefon utan att plocka ur den. Toppenbra!!!

Jag sätter ofta telefonen precis nedanför knäet faktiskt, tycker det är bekvämare än runt armen.

Och idag när jag cyklade med hästen satte jag den runt styret -perfekt!

Jag har funderat på just denna hållare, då ska jag testa att köpa en sån.

Den nuvarande har jag precis som du, strax under knät, där sitter den jättebra! Dock är den lite liten för mobilen, så den går inte stänga helt, lite tokigt om det börjar regna..:(

Mvh Domino_s

Jag hittade min gamla mobilhållare för skärp. På den sitter en liten karbinhake och den fäste jag i hällan på ridbyxorna och så vek jag över mobilhållaren innan för linningen vid midjan. Då höll den sig helt still under ridturen och det blev heller inte trångt mot skyddsvästen. :)

Min Add Pocket gick sönder! :( Så nu har jag ett midjebälte från Hurtta. Får plats med mobilen, ridstigskartan, nycklarna och en peng till glass.

kl

Jag har ett fodral som man sätter runt överarmen men det är himla osmidigt att svara när det ringer om man inte kopplar in headsetet. Skaffade ett "penningbälte" på stadium som är otroligt slimmat och nätt att ha på sig. Lite pilligt att få upp telefonen iofs men den är väldigt skyddad och ligger säkert i fodralet.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 272
Senast: Reshästen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 523
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 050
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 645
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka