Modellanpassade bilburar

Silver Girl

Trådstartare
Det finns ju företag som specialbygger burar till olika bilmodeller. Hur anpassade är de till bagageutrymmena? Sätts de ihop utanför och lyfts in, eller bygger man ihop dem inne i bagaget?

Anledningen till att jag frågar är att jag tittar på en bil där höjden mellan golv och tak är tillräcklig för planerad hund men öppningen till bagaget är lite för lågt (skiljer över 5 cm). Så burar med fasta mått som MIM eller Artfex går inte in, och funderar därför hur det är med de specialbyggda?
Alternativ är ju galler och grind, men funderar lite på hur mycket åverkan det gör på bilen att sätta in dessa?

Eller så letar jag vidare efter annan bilmodell...
 
Min bur från Robust är tvådelad eftersom jag har tröskel. Det är en bottendel och en överdel så först sätter man i bottendelen och sen överdelen och sen skruvas delarna ihop.
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 573
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har kikat lite efter bur till min nya bil. Största hunden ligger på 38 kg och 63 cm i manken, den mindre är fortfarande valp men...
Svar
4
· Visningar
738
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Mor min gav mig i uppdrag att hitta passande grindar till hennes bil. En Toyota auris -14 halvkombi. Hunden som ska åka är en...
Svar
11
· Visningar
1 800
Övr. Hund Hej! Tänkte att det allvetande Buke har bra koll på denna fråga :). Det har blivit dags att köpa en bilbur till vår hund men frågan är...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 782
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp