Möbel till mitt pluggande

Ska du skriva mycket? Tänker framförallt på att du inte har något stöd för musarmen/ båda armarna om du skriver mycket.
Jag har tennisarmbåge som direkt hade blivit kass.
 
Ska du skriva mycket? Tänker framförallt på att du inte har något stöd för musarmen/ båda armarna om du skriver mycket.
Jag har tennisarmbåge som direkt hade blivit kass.
Blir nog en hel del på examensarbetet iaf. Har dock inte hittat någon liknande bord med stöd för armarna. Har inte plats för ett skrivbord i min lägenhet heller. Just nu sitter jag vid vardagsrumsbordet med benen i kors och det känns inte optimalt direkt det heller.
Dock är det ju en laptop å ska kolla på sån där sticka när jag blir student å kanske kan få nåt bra studentpris på bredband som jag kan ta med mig. Å då bli det nog som så att jag ska försöka ta mig till bibliotek eller liknande. Kan tänka mig att det blir mer gjort då än på hemma plan...
 
Blir nog en hel del på examensarbetet iaf. Har dock inte hittat någon liknande bord med stöd för armarna. Har inte plats för ett skrivbord i min lägenhet heller. Just nu sitter jag vid vardagsrumsbordet med benen i kors och det känns inte optimalt direkt det heller.
Dock är det ju en laptop å ska kolla på sån där sticka när jag blir student å kanske kan få nåt bra studentpris på bredband som jag kan ta med mig. Å då bli det nog som så att jag ska försöka ta mig till bibliotek eller liknande. Kan tänka mig att det blir mer gjort då än på hemma plan...
Jag sitter en del i sängen jag med, har inget bord så sitter med benen i kors. Pallar upp högerarmen med två fasta kuddar och det hjälper en del.
De flesta bibliotek har wifi som man kan använda, likadant om man väljer att sätta sig på t.ex Espresso House. Annars så kan jag köra via telefonen till min laptop. Då gäller det bara att man har tillräckligt med surf.
 
Jag sitter en del i sängen jag med, har inget bord så sitter med benen i kors. Pallar upp högerarmen med två fasta kuddar och det hjälper en del.
De flesta bibliotek har wifi som man kan använda, likadant om man väljer att sätta sig på t.ex Espresso House. Annars så kan jag köra via telefonen till min laptop. Då gäller det bara att man har tillräckligt med surf.
Har lite lite surf på min mobil men är sånt som man hinner se över tills det är dax :)
Vilken utav borden tyckte du var bäst?
 
Den utan låda!
Är lite plats på var sida om den att lägga böcker och pennskrin, en kopp kaffe eller te. Så den hade jag nog valt. :)
 
Vilken utav dessa två databord skulle ni välja till att plugga? Motivera gärna varför, jag ser fördelar och nackdelar med båda och får därför beslutssvårigheter.

https://www.tectake.se/laptop-saengbord-i-trae-72-x-35-x-26-cm-justerbar-401654

https://www.tectake.se/laptop-saengbord-i-trae-55-x-35-x-26-cm-justerbar-401653

Jag hade fått ont i armarna om jag var tvungen att arbeta vid sådana bord.
Du kan inte skaffa en sån där ”laptopkudde” så du kan ha den i knät och sitta i soffan, då kan du använda soffans armstöd (beroende på hur den ser ut) eller en kudde att lägga armen på.
 
Jag hade fått ont i armarna om jag var tvungen att arbeta vid sådana bord.
Du kan inte skaffa en sån där ”laptopkudde” så du kan ha den i knät och sitta i soffan, då kan du använda soffans armstöd (beroende på hur den ser ut) eller en kudde att lägga armen på.
Har en sån, den funkar inte för mig och därför använder jag den aldrig.
 
Om jag var absolut tvungen skulle jag välja det större, för att ha möjlighet att lägga en bok på vänstersidan och använda en riktig datormus på högersidan. Med det sagt, om jag pluggade på heltid skulle jag göra allt jag kunde för att inte vara hänvisad till sängen som min huvudsakliga datorarbetsplats. Redan ett litet bord på kanske 70-80 x 50 cm skulle kännas som himmelriket i jämförelse och borde gå att prioritera in i även en pyttelägenhet.
 
Om jag var absolut tvungen skulle jag välja det större, för att ha möjlighet att lägga en bok på vänstersidan och använda en riktig datormus på högersidan. Med det sagt, om jag pluggade på heltid skulle jag göra allt jag kunde för att inte vara hänvisad till sängen som min huvudsakliga datorarbetsplats. Redan ett litet bord på kanske 70-80 x 50 cm skulle kännas som himmelriket i jämförelse och borde gå att prioritera in i även en pyttelägenhet.
Det går tyvärr verkligen inte, har knappt plats för torkatällningen när tvätten behöver torka å när den används är den fortfarande ivägen för att komma åt grejer.
 
Pluggade jag på heltid så hade jag lätt valt bort t ex en soffa till förmån för även ett liiiitet jäkla bord som man kan sitta vid. Eller skaffat en loftsäng och haft pluggplats under. Fast nu tjatar jag ju om nåt som du inte bett om input på, jag vet... :p
 
Någon sorts matbord KAN man ju ha i del ettor, men jag förstår.

Jag tycker dock att bilderna där en kvinna halvsitter i sängen med dessa bord, väldigt tydligt visar hur obekvämt det är.
Det blir soffan med. Basplanet är dock att inte allt pluggande kommer ske hemifrån. Tror det blir för lätt distraherad då, utan kommer ta mig bort från hemmet och plugga en del.
 
Jag hade valt närmsta bibliotek om jag inte hade bord hemma. Klarar knappt av att skriva plojinlägg på Buke med datorn i soffan/sängen. Kroppen tar väldigt snabbt stryk av att sitta så konstigt och ska man dessutom ha böcker/papper runt sig så blir det fort rörigt.

Å andra sidan så hade jag kursare som skrev hela uppsatser, inkl research, på mobilen :eek: Så allt går tydligen om man vill :p
 
Jag hade valt närmsta bibliotek om jag inte hade bord hemma. Klarar knappt av att skriva plojinlägg på Buke med datorn i soffan/sängen. Kroppen tar väldigt snabbt stryk av att sitta så konstigt och ska man dessutom ha böcker/papper runt sig så blir det fort rörigt.

Å andra sidan så hade jag kursare som skrev hela uppsatser, inkl research, på mobilen :eek: Så allt går tydligen om man vill :p
På mobilen hemska tanke.
Är till hösten så har inte gjort någon full planering. Kan mycke väll hända att jag kommer befinna mig på biblioteket dagligen.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag håller på att sätta mig in lite i fodervärlden och lära mig mer om hundarnas näringsbehov - det är en djungel! Just denna frågan är...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
12 339
Senast: DeadSerious
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 385
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp