K

karinjuice

Har hört att man kan ta bort mögel på läder med hjälp av ätticka. Ska man ta ättica rent eller späda det med vatten?? Hur mycket??

// Karin :love:lady :love:
 
Javisst kan man det, spä ut den som det står på flaskan och prova på en liten bit först så att du inte blir överraskad av fläckar, blekning och GLÖM INTE ATT TVAÄTTA OCH FETTA IN LÄDRET SOM VANLIGT EFTERÅT.
 
jag har använt vatten, bara vatten, gnuggad bort ordentligt.
sedan smörjt. jag har saker som luggit i en karton i säkert 5-6 år och som inte ens börjat möggla!! ( tittade igenom sakerna igår). :-)
 
Finns någon slags påse på Hööks som ska motverka mögel i sadelkammaren, jag har köpt en sån men för tidigt för att säga om det fungerar än.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Zacci
·
Utrustning Någon som gjort? Med vad? Eller är det kört om de börjat ta in lite vatten? Har hört att dagens täckesmateriall på de flesta täcken inte...
Svar
3
· Visningar
597
Senast: MayGrace
·
Gnägg Går det? Hade tänkt ta lite fina bilder i snön idag men Dolly har såklart legat i bajs inatt. Eftersom det är -17 känns dusch inte som...
Svar
10
· Visningar
1 175
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag är på skidresa i Alperna och ligger i sängen med 39.1 graders feber. Det luktar mögel på hotellet så grannkillarna sover med öppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 975
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp