Bukefalos 28 år!

Mögelmätning? Vart vänder man sig? Till sitt försäkringsbolag?

TinyWiny

Trådstartare
Finns det någon möjlighet att få ut något på hemförsäkringen om det skulle visa sig att det finns mögel i huset?

Google är inte min vän idag så jag lägger mitt hopp till bukeoraklet och tackar för svar på förhand :)
 
Ring försäkringsbolaget om du inte redan gjort det. Beror nog på varför möglet dykt upp om de ersätter.
 
Finns det någon möjlighet att få ut något på hemförsäkringen om det skulle visa sig att det finns mögel i huset?

Google är inte min vän idag så jag lägger mitt hopp till bukeoraklet och tackar för svar på förhand :)

Man har en chans att få ut på försäkringen om möglet som kommit beror på skador från t.ex vitvaror, läckande rör etc.... beror möglet på utifrån kommande fukt, felkonstruktioner etc så får man vända sig till byggherren, konstruktören.... Då kan man få ut ersättning från försäkringen om man behöver anlita advokat....
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
776
Senast: julgrisen
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
674
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
592
Senast: Ramona
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 033
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp