Bukefalos 28 år!

Mögelmätning? Vart vänder man sig? Till sitt försäkringsbolag?

TinyWiny

Trådstartare
Finns det någon möjlighet att få ut något på hemförsäkringen om det skulle visa sig att det finns mögel i huset?

Google är inte min vän idag så jag lägger mitt hopp till bukeoraklet och tackar för svar på förhand :)
 
Ring försäkringsbolaget om du inte redan gjort det. Beror nog på varför möglet dykt upp om de ersätter.
 
Finns det någon möjlighet att få ut något på hemförsäkringen om det skulle visa sig att det finns mögel i huset?

Google är inte min vän idag så jag lägger mitt hopp till bukeoraklet och tackar för svar på förhand :)

Man har en chans att få ut på försäkringen om möglet som kommit beror på skador från t.ex vitvaror, läckande rör etc.... beror möglet på utifrån kommande fukt, felkonstruktioner etc så får man vända sig till byggherren, konstruktören.... Då kan man få ut ersättning från försäkringen om man behöver anlita advokat....
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 033
Senast: BernT
·
Hemmet Vad bör man titta på mer specifikt om man funderar på att köpa ett hus från förra sekelskiftet? Är det något särskilt som brukar vara...
Svar
10
· Visningar
1 036
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 695
Senast: Saigon
·
IT & mobiler Ja, som rubriken. Google är inte min vän. Var kan jag hitta hörlurar med sladd och heöst någon form av brusreducering Sist jag flög...
2
Svar
30
· Visningar
1 251
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp