Bukefalos 28 år!

Mönster med händerna

Jamtland

Trådstartare
Vad heter det när man är två (eller fler ) son tar en tråd/ en bit garn och gör olika mönster med den? Kommer ihåg att något mönster hette "Eiffeltornet"?

Någon som vet vad det heter och/ eller har mönster?
 
Har för mig det kallades "taband" på min skola. Testade nyss pga denna tråd, och kommer inte ihåg särskilt mycket hur det skulle göras.
 
Ingen aning om vad det heter, men jag upptäckte för ett par veckor sedan att mina händer minns hur man gör fisknätet. Har inte gjort det på en herrans massa år, och det är rätt komplicerat. Men - som sagt - det måste sitta i muskelminnet eller något för händerna bara gjorde det de skulle göra.... :)

Det här alltså:
 
Åh, minnen. Min bror och jag gjorde sånt tillsammans när vi var små. Men jag minns varken vad vi kallade det eller hur vi gjorde :p .
 
Kan inte minnas något speciellt namn? Skulle säkert dyka upp minne av hur man göra de olika plocken av om jag hade det framför mig, men kan absolut inte beskriva något av det med ord. Har inte tänkt på denna syssla på åratal, men det var ju väldigt kul den perioden som man höll på med det.

Har aldrig gjort det ensam som i klippet ovan. Vi plockade från varandras händer genom att ta olika grep i mitten av trådarna, dussintalet(?) mönster tills man kom tillbaka till start och efter några loopar så blev snöret så vridet att det var svårt att fortsätta.
 

Liknande trådar

Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 715
Senast: vilde
·
Kropp & Själ Jag vet, jag kan ringa sjukvårdsupplysningen men väljer att ta det här. Jag äter två olika blodtrycksmediciner - en tablett/dag av...
Svar
16
· Visningar
858
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
844
Senast: Linn-Nora
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
845
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp