Bukefalos 28 år!

Mönsterpassning?

Kivina

Trådstartare
Jag ska tapetsera om ett rum i min lägenhet, tanken är att jag ska ha vita/ljusa tapeter men jag vill ha in en fondvägg på en vägg med snedtak och då började jag fundera på det här med mönsterpassning. Hur svårt är det att få till mönsterpassningen när våderna blir olika långa?

Jag hade planer på att tapetsera själv, men blir det dundersvårt med mönsterpassningen så måste jag nog nästan anställa nån att komma och göra det åt mig.
 
Sv: Mönsterpassning?

Vi har mönsterpassat på snedvägg och det är inte alls svårt, i klass med en vanlig rak väg. Är man någorlunda händig fixar man det! Lycka till!

Vårt allrum (men inte den snyggaste bilden):
080430%20008forminskad.jpg


080430_2%20001forminskad.jpg


Hela renoveringen av vårt hus finns att hitta på www.snurpe.se.

/snurpe
 
Sv: Mönsterpassning?

Taget!! :D

Nu återstår bara tapetval:rofl:

Snurpe: Väggen var dunderfin! Och jag tror nog att på ett eller annat sätt ska det gå!:)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
786
Senast: Caoimhe
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
6 035
Senast: BernT
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 528
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp