Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde en lite check online om solens upp och nedgång och det skiljde cirka 20 minuter mellan Karlstad och Stockholm. Dessutom är den här bostaden mörk och jag har ju faktiskt levt ute under den större delen av tiden jag varit borta hemifrån.

Hemma har jag bara 2 fönster som är i normal storlek. De övriga är pyttesmå i storlek 40 x 40 cm. Det är svårt att ordna med vettig belysning här också.

Det är inte bara ute som det är mörkt, det är rätt mörkt i skallen på mig också. Att hitta ett annat boende känns som en helt hopplös uppgift. Nu sitter jag ju åter här norr om Stockholm med jättelångt till de områden där jag skulle vilja bo.

Jag kanske borde åka tillbaka till Mellerud och köpa det fina huset jag tittade på. Synd bara att jag inte riktigt gillar mörka/svarta golv och vitt-vitt-vitt. Jag kommer ju också få kasta delar av mina trädgårdsdrömmar i sjön. :( Och kommer jag att stå ut med att ha så många grannar runt omkring? Även om det inte är så många så ger de lite känslan av ett villaområde. Någon solenergi blir det ju inte heller installerat då taket lutar åt fel håll. :arghh: Lite dyr driftkostnad var det också, tycker jag. Och jag undrar om den intilliggande åkern besprutas med gifter? Då kan jag ju inte odla något ätbart alls och biodling som jag också är intresserad av att börja med får jag nog också strunta i.

Det märks väl inte alls hur negativ jag är just nu :meh:.

Men jag är skitstörd över att jag inte kan odla som jag vill då jag saknar markyta och jag kan inte rida som jag vill heller. Jag vill rida mer än 2-3 gånger i veckan, jag saknar hoppningen och jag vill faktiskt tävla någon gång då och då också. Så länge jag sitter i hyrd bostad kommer jag inte att ha råd med det.

Och när jag inte rider eller har någon trädgård, så sitter jag inomhus i mörkret. Blää.

Jag vill verkligen härifrån. NU.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 228
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 075
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren har varit väldigt intensiv, stundtals riktigt jäkla stressig rent av, så att jag känt att fortsätter det på det viset...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har för mig att jag tidigare har skrivit lite om mina funderingar kring ridning och teknik, men just nu kan jag inte hitta tillbaks...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp