Jag kan ju avråda TS från att köpa mössor i beanie-modell då. Älskar min men den är toppig och sitter lågt i pannan (sannolikt ivägen för ett par glasögon).
 
🤶 satte igång med en mössa;)
 

Bifogade filer

  • 914F1D27-9D49-4FA3-A153-DC1CB8CC3910.jpeg
    914F1D27-9D49-4FA3-A153-DC1CB8CC3910.jpeg
    350,7 KB · Visningar: 57
Min favorit är denna modell. Den sitter ganska lågt ner fast flyttar inte glasögon. Den är dubbelstickad vid öronen så det blir varmt och mysigt men den sitter inte alls åt där, snarare lite högre upp. Toppen viker ned sig bakåt och på mig är själva vecket så tungt att den inte flyttar runt sig fast den inte är tajt. Jag har ingen nämnvärd mängd hår. (Att raka sig har väldigt bra effekt på mässors tendens att sitta still på huvudet, första dygnet fungerar stubben som kardborreband :laugh:.) Ingen aning om vad modellen kan tänkas kallas. Det är en fd granne som stickade den i färger/stil att passa lokala folkdräkten. :heart
FED72C04-F030-49A2-8399-5556E8D8A43F.jpeg
 
Kör på en hemstickad ponnytail mössa. Av fådda garner.
Jag har oftast slarvknut på huvudet. Den kunde fått vara två cm till nedåt.

Det händer väl på nästa kan jag tänka.
 

Bifogade filer

  • 0C294A13-C5D9-41CF-87DB-274C9982642F.png
    0C294A13-C5D9-41CF-87DB-274C9982642F.png
    295,6 KB · Visningar: 58
Jag har en jacka med stor huva.... Köper aldrig jackor utan. Grejen är att den är för stor, skrev i ett tidigare inlägg att den når mig till näsan och jag ser inget. Jag går inte mellan hem, bil, kontor, affär osv utan går ut med hunden flera timmar per dag, pendlar med buss och tåg, äger ingen bil så det blir tyvärr väldigt kallt numera.

Jag kopte en super varm jacka/kappa (halv lang) pa Columbia Sportswear i gar ... Med stor huva. Huvan ar aldeles for stor, men Columbia har en rem/band bak pa alla huvor som man kan dra ihop lite sa huvan sitter battre.
De sista aren, sedan jag sett det, insag jag att man kan ta ett spanne och knipa ihop en bit bak pa huvan, eller sy pa ett band att dra till sjalv.


Den har typen av mossor fungerar dock pa mig. (Och jag ar avundsjuk pa just den har :angel:) grejen ar att den sitter aven om oronlapparna aldrig knyts at. Jag hor ingenting om jag drar till knytningen. Hanger den oppen kommer inte vinden at mina frusna oron, men jag hor trafik och sma och stora barn som skriker i bussen.:p
 
För att en mössa ska sitta kvar ska den vara tillräckligt huvudformad, alltså mer åt det halvrunda hållet. Inte som en tub som bara böjer ihop sig i övre delen. Och den får inte har för mycket resår som gör att den sitter åt då glider den upp (och kliar i pannan).
Jag har två stycken av denna som jag använt i över tio år. (man måste ha två för att vara säker på att hitta minst en när man behöver den:p) 100% ull köpt för halva priset på rea.

Visa bifogad fil 105810
Det verkar visst vara något med den formen som är grejen då :)
 
Kör på en hemstickad ponnytail mössa. Av fådda garner.
Jag har oftast slarvknut på huvudet. Den kunde fått vara två cm till nedåt.

Det händer väl på nästa kan jag tänka.
Jag har kikat runt lite på folk och sett att många visar sina öron både lite och mycket, det är rätt vanligt. Vill man inte att öronen är innanför mössan? Och varför i så fall inte? Det är 5 minusgrader nu där jag bor och jag var ute med hunden nyss, utan mössa, halsduk och vantar, och frös inte, hade inte ens strumpor i skorna.... men när det är enstaka plus, blåsigt och regnigt-vanlig skånevinter, då håller jag på att bli is, öronen är de som tappar känsel först ju!
 
Min favorit är denna modell. Den sitter ganska lågt ner fast flyttar inte glasögon. Den är dubbelstickad vid öronen så det blir varmt och mysigt men den sitter inte alls åt där, snarare lite högre upp. Toppen viker ned sig bakåt och på mig är själva vecket så tungt att den inte flyttar runt sig fast den inte är tajt. Jag har ingen nämnvärd mängd hår. (Att raka sig har väldigt bra effekt på mässors tendens att sitta still på huvudet, första dygnet fungerar stubben som kardborreband :laugh:.) Ingen aning om vad modellen kan tänkas kallas. Det är en fd granne som stickade den i färger/stil att passa lokala folkdräkten. :heart Visa bifogad fil 105928
Snygg!
Det är nästan bud på att jag ska raka av mig håret med andra ord, så att mössan kan sitta stilla och inte störa mig :D
 
Jag har 2 mössor av Thinsulate, köpta på Maxi för ett rimligt pris. De är de enda som stannar kvar på mitt toppiga huvud. Alla andra modeller kasar av huvudet. Ja det har såklart varit någon dyr modell som inte gjort det, men jag är supernöjd med de här.
 
Gört! Jag tycker rakat är så himla snyggt dessutom. Klär verkligen alla! :heart
Nja, jag skulle aldrig trivas i det, vill egentligen ha långt hår men det blir liksom aldrig längre än axellångt så efter många års försök och risigt hår så klippte jag det strax under axlarna istället. Bara det känns naket! :O För att inte tala om KALLT!
 
Jag har 2 mössor av Thinsulate, köpta på Maxi för ett rimligt pris. De är de enda som stannar kvar på mitt toppiga huvud. Alla andra modeller kasar av huvudet. Ja det har såklart varit någon dyr modell som inte gjort det, men jag är supernöjd med de här.
Jag har haft mössa av det märket en gång i tiden, men det var på den tiden jag inte pallade med mössa då det blev för varmt så jag använde den inte direkt. Synd, skulle sparat!
 
Helt vanlig mössa, en tunn mössa i något smart material och en "karhun pillua" eller ryss mössa när det blir väldigt kallt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 565
Senast: Tofs
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 398
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 045
Senast: QueenLilith
·
Övr. Hund Nä, jag måste nog skriva av mig lite... Detta blir långt och jag vet egentligen inte vad jag ”vill” ha för respons. I vilket fall, om...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 966
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp