Mögel på chapsen...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Niklasson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 894
N

Niklasson

Suck, skulle tävla i helgen och skulle ta på mig chapsen. Som legat i bilen sen förra tävlingen och tror ni inte de hade möglat...:devil: HUR ska jag göra för att få bort möglet... Letade bland trådarna här och de tips jag hittade gällde ju läder. Men d kanske fungerar m ättika på mocka oxå, bara man inte dränker de?:confused:

Sv: Mögel på chapsen...

Jag hade en sadel som fettet på den möglat. Tog sadeltvål och tvättade den bara så försvann det på en gång.

Jag tror det funkar med ättika, testa på en liten bit av chapsen först för att se om det blir något märke :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 083
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 893
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux... 2
Svar
27
· Visningar
5 478
Senast: MattiZ
·
Äldre Jag behöver lite tips och råd från bukefolket eftersom jag googlat mig snurrig nu. Jag hyr ett gammalt litet hus. Min Hv är inte mycket... 8 9 10
Svar
181
· Visningar
14 816
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka