Molo Polaris Vinteroverall

Sv: Molo Polaris Vinteroverall

En 1 åring vill väl vara ute lite på egna äventyr också kan jag tänka mig, eller iaf min 1 åring har varit så.
Nöjd i vagnen, men har gärna krypit/gått runt och utforskat på egen hand också.
För oss hade det inte räckt med bara en vanlig fleeceoverall, jag köpte en vinteroverall förra vintern då dottern var 9-12 månader och redan då använde vi den flitigt i pulka och när vi var bara var ute.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

=D min dotter gick när hon var 1 år så det kanske blir till att köpa vinterskor också för din del =P
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Ja, herregud, tiden flyger verkligen iväg. :) Något tips på bra vinterskor om det nu skulle vara så att hon lär sig gå tidigt?
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Vi har haft vinterkängor från Kavat och dom har varit super! Troligtvis blir det ett par till i större strl denna vinter ( men mer har jag inte hunnit fundera, det är ju sommar än =P )
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Kl

Har funderat på det där med overall till min lille prins i vinter. Han är ju född i maj, alltså ca 6 månader i december. Så vas tusan ska en sådan liten filur ha på sig?? Vad hade ni rekommenderat och likaså på fötterna?
Tycker det är skitsvårt att veta vad man ska införskaffa!
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Då hade jag nog valt en fodrad fleeceoverall med sådana muddar som du kan dra över, ev en skaloverall om ni vill dra lite pulka. På fötterna hade jag nog haft fodrade skinntossor =)
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Armani - jag har kollat på lite ullfleeceoveraller till vintern, och det får nog bli en från minimundus. Googla på "ullfleeceoverall" så får du upp lite olika alternativ!
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Tål inte barmarkslek, blir snabbt blöt, blir gärna revor om man hakar i något.

Bävernylon, eller om man bor där det är varmare, en rejäl fleecedress och galonbyxor.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Kl

Har funderat på det där med overall till min lille prins i vinter. Han är ju född i maj, alltså ca 6 månader i december. Så vas tusan ska en sådan liten filur ha på sig?? Vad hade ni rekommenderat och likaså på fötterna?
Tycker det är skitsvårt att veta vad man ska införskaffa!

Till en så liten hade jag nog satsat på POPs härliga vindfleeceoverall och komletterat med åkpåse i vagnen/pulkan eller bärskydd när/om barnet blir buret isele eller sjal. Antagligen kommer ju ett så pass litet barn inte attt krypa runt själv ute under den kallaste årstiden ändå, utan börjar vara mer rörlig framåt våren. Tjocka vintertossar på fötterna!

Om barnet är tidigt av sig eller om vinter blir långa hade jag kanske skaffat en vanlig uteoverall framåt åttamånadersdagen, om han vill krypa runt i snön.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Kapar tråden lite. Hoppas att det är ok.

Vå dotter blir 1 i januari och vi funderar lite på om hon kommer att behöva overall. Hon har fått en fleeceoverall att ha i vagnen (i fodrad åkpåse med extra filt i om det är väldigt kallt). Räcker det för vagnfärder eller ska vi köpa en vanlig också? Hur gjorde ni som har barn som blev 1 runt senhösten/vintern/tidig vår?

Jag tror hon kommer att behöva overall! Hon kommer ju att krypa och troligtvis gå oxå under vintern. I vagnen räcker ju fleece o åkpåse, men hon vill säkert pyssla med annat oxå.

Vår kille är född i oktober -08 o var alltså drygt ett år när det blev vinter på allvar, och han festade t o m till det med två overaller under säsongen (dock begagnade) eftersom han växte från strl 80 till 86. Fjolårets overallsäsong blev ju lång; från sen oktober till början av april...

Vi hade POP i sll 80 i Reima i 86, o båda var bra med reiman smidigare att klä på. Blir sån i år igen tror jag.
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Jag hade en underbar fleeceoverall med dubbla dragkedjor (underbart!) från Åhléns, toppade med åkpåse. Funkade toppen!
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Jag hade en underbar fleeceoverall med dubbla dragkedjor (underbart!) från Åhléns, toppade med åkpåse. Funkade toppen!

Flera av er har tipsat om fleece-overaller till sådana här småttingar och det räcker alltså? Trodde inte det och tackar så mycket för tipset! Gillar ju POP s¨ska kika lite närmare på deras :d

Ska hitta härliga tossor också och en mysig åkpåse, ååååååhh - jag längtar till vintern :o
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Då hade jag nog valt en fodrad fleeceoverall med sådana muddar som du kan dra över, ev en skaloverall om ni vill dra lite pulka. På fötterna hade jag nog haft fodrade skinntossor =)

Har du tips på bra skinntossor som sitter kvar på foten?
Förlåt, lite OT, hoppas det är okej!
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Tack för tipset!! Ett par sådana ska införskaffas, de ser mysiga ut och sitter de dessutom bra på små fötter så är ju det toppen :)
 
Sv: Molo Polaris Vinteroverall

Dom vi hade till E var väldigt lika dom som kanelbulle visade men med kardborre istället för knyt och i skinn, vi köpte dom av en kvinna på en stor marknad så hon hade gjort dom själv.
Googla på skinntossor till barn så kanske du får träff =)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
28
· Visningar
2 202
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 209
Senast: Acto
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 235
Senast: SiZo
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp