Bukefalos 28 år!

Moms och faktura?

Har även fått svar från konsumentrådgivaren nu, som (såklart) bekräftade att moms måste ingå i pris till privatperson. Har skrivit brevet som förklarar varför jag bestrider fakturan, och kommer att skicka det - tillsammans med fakturan - nu i helgen. Samtidigt som jag VET att jag har rätt så känner jag mig lite ledsen (det låter säkert konstigt). Jag vill ju tro gott om folk och anta att de är ärliga... :(
 
Uppdatering: Idag fick jag en ny faktura. Beloppet? Nästan exakt 4000 kr lägre än ursprungsfakturan...:banana:
Momsen på arbetet var borttagen. Eller, rättare sagt, nu hette det på fakturan att timpriset var inklusive moms. Arbetstimmarna den första dagen var sänkta från 7 timmar till 4 timmar (dvs tiden de faktiskt var på plats + en timme). Lättnad :)!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag vet inte om jag ska betala det här eller bestrida Offert Vi har härmed nöjet att offerera badrum enligt besök Pris badrum...
2
Svar
25
· Visningar
2 942
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 850
Senast: fejko
·
Äldre Jag kontaktade ett företag för att jag ville få en offert på dränering, samt återställande/plattsättning framför entrén. Fast pris...
Svar
19
· Visningar
1 919
Skola & Jobb Hur funkar det om man förlikas angående ett ersättningskrav (heter säkert inte så men när jag vill ha pengar för att jag anser att tex...
2
Svar
34
· Visningar
2 542
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp