Mönstring av JR

Iddefixen

Trådstartare
Är det någon som vet hur en sådan går till?
Måste strävhåriga JR vara trimmade? och hur i såfall?
Måste de kunna gå fot och stå uppställda?

Har anmält vår JR till en mönstring i december och börjar bli lite nervös för hur man ska bära sig åt.

Sv: Mönstring av JR

Mönstringen går till som en utställning, exakt. Ha hunden i utställningsmässigt skick då de inte är speciellt generösa med att ta in nya JRs längre.

Träna på att hunden skall stå på bord och att folk tittar i munnen, greppar den runt bröstkorg och allmän hantering. De gillar inte hundar som skyggar eller morrar.

Oj! det här känns lite pirrigt. Det enda fel jag kan se på vår JR är att han är lite utåttåad fram. Men jag är absolut ingen expert. Är lite småskraj att det kan bli lite koncentrationsproblem under visningen. Vi ska upp till den stora utställningen på Älvsjömässan i december. Det gör ju inte saken bättre.... :eek:

Hur ska en strävhårig vara trimmad? och hur långt innan ska det göras?

Jag vet inte hur de skall vara trimmade, jag har släthårig. Prata eller till och med lämna honom till någon som håller på med trimmning.

Liknande trådar

Övr. Hund I mitt område finns några hundägare med reaktiva hundar. Ibland händer det att dessa hamnar bakom mig och min hund på promenaden om de... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 075
Senast: sidensvans
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
266
Senast: attheedge
·
Hemmet Sedan en tid tillbaka stinker det ofta tobaksrök i min lägenhet. Jag vet inte varifrån det kommer, ifall någon granne börjat röka eller... 2
Svar
30
· Visningar
1 442
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka