• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Trotting_horse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 054
Sv: Monté?

Tribute skrev:
kontakta närmaste travbana så kan de nog hjälpa dig, travbanorna har hemsidor så du kan ju gå in där och se vad de kan erbjuda, annars är en bra hemsida: http://user.tninet.se/~dic984a/monte/

okej... men kan man typ inte prenumerera på nån tidning där det står en massa saker om monté? Jag håller på med kallblod just nu å så å det skulle vara kul att lära sig lite och kanske så småningom tävla.. är det från och med året man fyller 18 som man får börja tävla? finns det nå många kallblods lopp?

vad jag vet så finns det ingen speciell monté-tidning som man kan prenumerera på, tyvärr

ja, det är från det år man fyllt arton som man får tävla, och det finns en del kallblodslopp men det är olika på olika banor och hur det är nära dig får du väl kolla upp

Tribute skrev:
vad jag vet så finns det ingen speciell monté-tidning som man kan prenumerera på, tyvärr

ja, det är från det år man fyllt arton som man får tävla, och det finns en del kallblodslopp men det är olika på olika banor och hur det är nära dig får du väl kolla upp

okej.. ska ta å kolla det då.. men Bergsåkers länken fungerade inte på den där sidan som du sa att jag skulle gå in på... :(

jo det skulle ju vara så jäkla kul att börja tävla så småningom.. jag har ju ridit på ridskola å så i ca 5 år, men jag har bara haft travare som passhästar så det skulle va rätt kul om man liksom skulle kunna kombinera det.. jag både rider ju å kör min passhäst å så.. men jag har ju precis fyllt 16 så det är ju ett tag kvar, men det är väl lika bra att börja lära sej lite om monté..

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
324
Senast: MayGrace
·
Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 533
Senast: Syrax
·
Hästmänniskan Min dotter har en foderhäst. En varmblodstravare,7 årigt sto. Hon har inte haft föl,är inte inkörd. Hon kan alla gångarter men inget... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 948
Senast: nullo-modo
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
521
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet