Montera dragkrok på bil...

CosmicQueen

Trådstartare
Har provat att söka på nätet men inte hittat någon tydlig info ang min fråga... Får man montera dragkrok på en bil (utan tidigare drag) privat eller måste man lämna in på verkstad & få det gjort? Kroken i fråga är helt ny och det finns moteringsanvisningar till den att visa upp vid besiktningen efter att monteringen är gjord.

Någon som vet om man kan montera den privat/själv eller måste man lämna in på verkstad då det finns kvitto på att det är gjort där? Har bekanta som kan motera den åt mig om man får göra det själv, skulle vara skönt att kunna spara in några slantar där. :)

Sv: Montera dragkrok på bil...

För attt förtydliga så måste bilen registreringsbesiktigas även om det är en verkstad som gör jobbet.

Tack så mkt för era snabba svar. Att jag måste registeringsbesikta omgående vet jag. Men då är det alltså okej att montera dragkroken själv då. Va bra. :) Varit lite osäker där då jag fått många olika bud på den frågan...

Lustigt.. Tittade runt lite bland forumen och fann denna tråd. Vi bor också i Brunflo och har precis monterat dragkrok själva. Kanske en trend i Brunflo? ;)
Vart har du dina hästar?

*KL*

Jag lämnade just ikväll in min bil hos en privat "mek" för att sätta dit drag på min bil. Reg-besiktning är bokad till den 13 juli och till min stora förvåning kostade den inte mer än 380kr :)

Klart att du kan montera själv :)
Att det är riktigt gjort kollar de på besiktningen.

Och egentligen är det inte så svårt att montera den (iaf inte på äldre Volvo). Det är bara att man är noga så att elkablarna dras rätt (så att inte släpet blinkar höger när bilen blinkar vänster t ex).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 523
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 909
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 070
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 272
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur