Montera på dragkrok på dragbil??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Brian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 421
B

Brian

Nu undrar jag om det är någon som har några erfarenheter om det här med att montera på en dragkrok på en bil utan drag och hur mkt det kostar totalt med montering och "omregistrering"? samt att bilen ska vägas osv?? Besiktning??

Samt att min bil får dra 1390kg (när den väl har drag) Och min transport har en totalvikt på 1400kg. OM man kan väga ner den 10kg UTAN att behöva ändra med bromsar och kulhandske??

Tacksam för svar!!

Sv: Montera på dragkrok på dragbil??

Kontakta släpets generalagent, jag vill minnas att du behöver intyg från dem OM det ö h t går att väga ner släpet (inte alla släp går att väga ner numera).

Vad dragkroksmontaget kostar beror helt på bilmärke och vem som gör det, högsta pris jag fått gick på strax under 20 000 kr. Nej, de fick inte montera...

När det gäller drag till bilen kan också modell, fabrikat och om den är direkt importerad spela in. Vissa bilar blir helt enkelt inte godkända att sätta drag på om de inte byggs om helt. Andra som tex Volvo (svensk såld) kan mycket och förhållandevis billigt förses med drag av nästan vem som helst.

vi monterade drag på våran bmw, gjorde det själva(eller ja, sambon monterade:p) kostade strax under 7000:- :) funkar superbra, vi får dra 1460 med vanligt b kort med "bettan" :D så vi är mer än nöjda.
Och du måste registreringsbesiktigta bilen inom en månad efter du monterat drag. Kostade 300:- har jag för mig.

Vi monterade på ett drag på våran audi -08 för något år sedan. kostade 5-6000 kr i inköp, konterade dit själv (sambon monterade dit). Besiktningen minns jag inte vad den kostade.

Hädan efter blir det att köpa bil som det sitter drag på och som inte avtagbart. Fy f*n vad jag svurit och bråkat med det där förbannade draget! Nu efter 2 år börjar jag få in snitsen..

Egogirl: så är det om man monterar på drag som går att ta bort ;) själv har jag aldrig förstått vitsen med varför man ska ta bort :P Själv blir det då isåfall ett som blir fast och inte kommer att gå att ta bort :-) Tack för svaret! Så nog borde det gå att montera på ett drag på min audi 2.3:a också :-)

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att jag måste köpa en ny hästtransport. Den jag har nu kommer inte hålla så länge till och jag vill inte lägga...
Svar
9
· Visningar
1 532
Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 412
Senast: Liten
·
Utrustning Funderar på vad som kännetecknar en bra dragbil? Jag drar idag med vår saab 9-5 2,3t -08 och den är helt ok. Men skulle vilja ha en...
Svar
17
· Visningar
3 291
Senast: Skruttan
·
Utrustning Har provat att söka på nätet men inte hittat någon tydlig info ang min fråga... Får man montera dragkrok på en bil (utan tidigare drag)...
Svar
8
· Visningar
2 729
Senast: lilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka