Montésadel

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Duff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 153
D

Duff

Vad har ni för paddar under er montésadel?? Gärna bilder! Och har ni en sadel med hel- eller halvbom?

Sv: Montésadel

Till snabbjobb har jag den tunga (3kg) med helbom och antiglidpadd plus polypadkopia under.

Till tävling har jag en lättare sadel (500g) med bara antiglidpadden och nummervojlocken under.

Till snabbjobb har jag den tunga (3kg) med helbom och antiglidpadd plus polypadkopia under.

Till tävling har jag en lättare sadel (500g) med bara antiglidpadden och nummervojlocken under.

antiglidpadd??? det har jag aldrig hört talas om.. vart har du köpt den?= har du några bilder på det. en sån skulle jag vilja inskaffa...:)

Den är av neopren och ganska tunn. Jag har köpt den på Jägers galoppshop, det finns även andra varianter i de flesta ridsportbutiker. Den gör att sadeln ligger helt stilla. Jag hade stora problem med det i början då starthästarna är slimmade och följdaktligen utan mage som håller grejerna på plats. ;)

Padden syns lite närmast hästen på denna bilden.
debut.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: MayGrace
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 124
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: Unafraid
·
Fritid Jag behöver en ny ryggsäck. Givetvis finns inte längre den modell jag varit så nöjd med :cautious: (Jag vet vad det står på bilden men... 2
Svar
26
· Visningar
1 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Fågelobservationer

Hästrelaterat

Tillbaka