Montésadlar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare suzukits
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 880
Sv: Montésadlar

Jo ja vet:smirk: men jag ville ha lite "sammanfattat" i en tråd:idea: Men vill ingen svara eller tycker det är onödigt får jag väl anstränga mig och kolla igenom alla montétrådar:cool:

hur är den på 500g att rida i?

Skilnaden är inte så stor... trodde att det skulle kännas bra mycket vingligare än det faktiskt var. Jag har samma längd på lädren i båda sadlarna. Det gäller ju förståss att sätta fast den ordentligt.

jo precis... funderar på en sån på 500g max. då jag inte är en direkt "lättvikts" ryttare som behöver vikter. (väger mellan 58-59 kilo utan utrustning o kläder).

Liknande trådar

Trav Är en som är ganska ny inom trav och monté världen och funderar på att köpa min första monté sadel. Men vet inte riktigt vilken? Väger...
Svar
1
· Visningar
330
Senast: MayGrace
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
523
Senast: Unafraid
·
Utrustning Vilka här har provat Taurs nyare sadlar, alltså de släppta typ senaste 3 åren? Jag provade Gaiter version 1 och sålde den nästan...
Svar
10
· Visningar
752
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 605
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka