Nej, jag har aldrig sett något telnr och vet bara förnamnet på ex, visste jag mer hade jag gett info till polisen. Nej, de har aldrig varit skrivna på samma adress. Helt ärligt vet jag inte ens något om vännens surfvanor heller då jag själv inte nyttjar Fb mm och skulle av den anledningen ha lite problem med att hitta någon jag inte känner, via andras konton.

Vi är vänner sedan flera år, men vi är inte nära vänner. Vi umgås inte privat, vi har bara gemensamma bekanta och vi bor flera mil ifrån varandra och ses kanske en gång/månad? Vi har pratat mycket om våra respektive separationer då vi båda var rätt tilltygade efteråt men jag kan inte säga att vi umgås privat, men jag ska erbjuda vännen att sova här några nätter om det känns jobbigt.
Registreringsnummer på ex's bil är en väg att få fram personuppgifter.
 
Registreringsnummer på ex's bil är en väg att få fram personuppgifter.
Ja, kan du ge mig bilnr då? I synnerhet som ex inte äger någon bil vad jag vet utan alltid åker taxi som det låter på vännen. Jag har ingen som helst aning om ev regnr då vi bor några mil ifrån varandra så jag vet inte när eller om ex dyker upp. Jag vet inte hur ofta de träffas eller hur ofta ex ringer.

Vi hörs några gånger i månaden, det var nu jag fick veta om hoten som tydligen skickats en tid. Jag och vännen är förtroliga med varandra men vi hänger inte tillsammans utan det är mest snack på telefonen och de få gånger vi träffas. Jag har träffat ex i sällskap med vännen och visste redan om svartsjukan när de var ett par, men jag trodde inte ex var så tokig som ex tydligen är.
 
Nu har jag pratat med polisen och vi är rörande överens om att jag bör försöka övertala vännen att anmäla. Om det är för jobbigt att ringa så går det att göra en anmälan på nätet och samtidigt begära kontaktförbud. Skulle exet dyka upp då så är det bara att ringa 112 och eftersom det finns en anmälan om mordhot så har det hög prioritet.

Om vännen inte anmäler själv är det bra om jag kan lista ut vad personen heter och var denne befinner sig, då tas ex in på förhör och mobilen blir kontrollerad. Jag får fortsätta försöka övertyga vännen och börja snoka lite …
Toppen att du pratade med polisen, en liten headsup bara på det där med kontaktförbud, det är extremt svårt att få, och får man det är det rent krasst en papperslapp, som kräver upprepade överträdelser för att det ska hända något alls, tex att personen ska få fotboja.. Men det kan ju ändå vara en känslomässig säkerhet för din vän, samt ett ställningstagande såklart.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 289
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 460
Senast: karl_h
·
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 089
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp