Morgonens irritation över "ifånen"

vinkelina

Trådstartare
Sitter i telefonkö för att försöka få en läkartid. Som tydligen resten av befolkningen tycks göra. Och vad händer. Telefonen slutar "ringa" efter ca 15 min upptagetton och frågar om jag vill ringa upp igen. Och då kommer jag sist igen. Förr kunde man ju ringa fast de var upptaget och vänta tills de lade på.

Sitter i telefonkö för att försöka få en läkartid. Som tydligen resten av befolkningen tycks göra. Och vad händer. Telefonen slutar "ringa" efter ca 15 min upptagetton och frågar om jag vill ringa upp igen. Och då kommer jag sist igen. Förr kunde man ju ringa fast de var upptaget och vänta tills de lade på.

Har inte din vårdcentral uppringningsfunktion.... d.v.s du knappar in ditt nummer... och fortsätter sova tills de ringer upp...*S*

Har inte din vårdcentral uppringningsfunktion.... d.v.s du knappar in ditt nummer... och fortsätter sova tills de ringer upp...*S*

Nej. Man väntar i telefonkö. Och lyssnar på ett konstigt tut alt. hissmusik i stil med Aerosmith spelad med panflöjt. Fy fan vad jag hatar att köa.

@vinkelina Jag är lat och går dit lite före kl 8 och slipper telefonkö. Eller så går jag till Terveystalo

Nej. Man väntar i telefonkö. Och lyssnar på ett konstigt tut alt. hissmusik i stil med Aerosmith spelad med panflöjt. Fy fan vad jag hatar att köa.

@vinkelina Jag är lat och går dit lite före kl 8 och slipper telefonkö. Eller så går jag till Terveystalo
Tutade bara upptaget. Nå nu kl 10 kom jag äntligen fram. Och alla läkartider var slut och inte behöver man visa upp en axel då den bara värkt sedan igår kväll och ta nu nått bättre än paracetamol (som är enda jag kan äta pga magkatarr) och om du nu måst komma in så kan en skötare tittat på det men alla tider till sköterskemottagningen är slut också men du kan komma in och vänta.

Så nu skall jag åka och köa. Värkmedicin tar bara udden av det (tippar på inflammation) och gick inte att sova inatt. Annars är det bra. Bråkat med sjukvården i tre år utan hjälp.

Tutade bara upptaget. Nå nu kl 10 kom jag äntligen fram. Och alla läkartider var slut och inte behöver man visa upp en axel då den bara värkt sedan igår kväll och ta nu nått bättre än paracetamol (som är enda jag kan äta pga magkatarr) och om du nu måst komma in så kan en skötare tittat på det men alla tider till sköterskemottagningen är slut också men du kan komma in och vänta.

Så nu skall jag åka och köa. Värkmedicin tar bara udden av det (tippar på inflammation) och gick inte att sova inatt. Annars är det bra. Bråkat med sjukvården i tre år utan hjälp.

Kan du inte äta omeprazol för magkatarren och på så vis kunna ta något antiinflammatoriskt?

Arcoxia kan vara snällare mot magen, men iaf här i sverige är det inte förstahands valet. Men fråga!

Min vårdcentral har jourtid på kvällen för just sånt här. Om inte din har det, byt till en som har? Jag skrev mig på den centrala vc i den stora grannkommunen för att kunna ta del av såna fiffigheter :-).

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 813
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 243
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om skilsmässa
  • Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka