Mörkbruna hästar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BancoB
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 3 667
B

BancoB

Var har ni för färger på utrustningen till era mörkt bruna nästan svarta hästar? (gärna med vita tecken).

Jag vill se massor av bilder på hästar med sån färg och deras utrusning :bump:

Sv: Mörkbruna hästar

Jag har helst alltid svart eller mörkbrunt till mina hästar oavsett färg.

spanien019.jpg
[/IMG]

Jag har ganska ljus brun utrustning till min mörkbruna kille, bara blivit så.
Och min fux har mörkbrun utrustning. Ser nästan lite komiskt ut, som spegelvänt :angel:

Ska se om jag kan rota rätt på några bilder..

Jag älskar ju mörkbrunt på sadel och träns. Skitfint på fuxar, men det funkar väl även på en mörkbrun? Fast hittar jag en sadel som passar i svart får det bli svart. Även om jag inte gillar det så värst.

Har mörkblå, beige, mörkbrunt, brunt och vaniljgult på schabrak som jag hade på min fux. Men tror att det kan bli fint på en mörkbrun också? Eller vad säger ni?

På schabrak och lindor har jag helst vitt/beige/creme, det är alltid snyggt! har även grått, marinblått och vinrött till min pålle, även detta snyggt!
13546862.jpg

18334936.jpg

18018361.jpg

Bry er inte om klumben på ryggen :angel:

På täcken har jag oftast marinblått, och på HW täckena kör vi på navy/silver.
17977332.jpg

Har även ett rött med guld till finare tillfällen/tävling/träning:
13767340.jpg

Träns är helt klart snyggast med svart/vitt::love:
18334908.jpg

Snyggt med mörkblått/rött :love: Vill ha mörkblått schabrak med vit/röd kant :d

Men denna häst har bläs, då funkar det nog inte med svart träns med vit fodring. Men vääldigt fint på din.

ja, de färgerna passar nog bra! tkr inte du ska ha för mörka färger bara som svart o mörkbrunt på schabrak osv. men dt är vad jag tkr ;)

Jag har alltid svart läder till min häst (är allergisk mot brunt :p). Färgen på schabraket ska vara nåt som skiljer sig från det mörka på hästen och lädret. Har för tillfället rött och blått på mina schabrak.

15257250.jpg

13186883.jpg

Mer rött

4689628.jpg

I blå grimma

mörkbrunt eller svart läder är snyggt. och ljusa färger på schabrak och lindor/skydd. typ beige, vitt, creme osv..

Min häst är mörkbrun utan tecken (jo, en vit halvkota, men den syns ju knappt...) och klär väldigt bra i klarrött, brunt och beige.

Även blått funkar bra, men den färgen "tillhörde" min första häst så jag tyckte hon kunde få en egen.;)

Lädret funkar i vilken färg som helst, från svart till ljust brun, typ london.

Kass bild, men jag kör svart på träns och sadel. Oftast något stilrent schabrak med någon logga på.
14443_1198957042.jpg

I början med nya pållen provade jag mörkt rödbrun, men ett rödbrunt träns passar inte till en brun/orange Stübben Siegfried:D

Passar jättefint i vitt!

Fram med fler bilder! :D

En perfekt tråd för mig som fösöker bestämma vilka färger jag ska inhandla i Göteborg :bump:

Tycker det är snyggt med de flesta färgerna på mörkbruna hästar men själv försöker jag ha beige/vitt/sand/brunt i olika nyanser när vi ska vara extra fina :)

namnls-1.jpg

Kanske inte så snyggt här med grådassiga lindor men..

// Train

Har ljus brun utrustning till min häst, och grått i schabrak, och ljus brunt passar han kanon i

11814930.jpg

(Vet att nosgrimman sittar knas, men svårt att spänna med brutet finger :angel:)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 449
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 224
Senast: Capybara
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
678
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Göra i Borlänge?
  • Husvagnsrenovering

Hund, Katt, Andra Djur