mörkbrunt läder till svart?

annie_

Trådstartare
Har köpt en martingal i mörkbrunt nu när jag varit i LA, skiiiiitsnygg.. :love:
Dock fanns den inte i svart.. :mad:

Vad är den bästa 'krämen'/fettet att använda för att få det svart? Eller ja, mörkare iaf.. :angel:

Har nyss fettat in med Express läderfett färg svart, liite mörkare blir det ju, men vill ha lite mörkare ändå. Tänkte smörja in imorn med, det borde ju gå att göra för att få det mörkare? :idea:

Tack på förhand! :bow:

Sv: mörkbrunt läder till svart?

Rid fort så syns färgen inte i farten :D:D

haha kunde inte låta bli, men har faktiskt ingen aning, bara att smörja på med något liknande som du kör med nu..

Lägg det i en påse med nån slags olja majs,oliv raps vad som helst förutom ekol-olja, över en natt då blir det mjukt o mörknar en del.

Färga med narvsvärta. Fråga inte hur man gör för det har jag ingen aning om...

Annars får du smörja som en tok o hoppas att det mörknar:D

Till alla: Okej, men teoretiskt så skulle det kunna gå att det blir mörkare om jag smörjer det ikväll igen?? :angel:
Är lite bekväm av mej, funkar det inte så har jag ingen lust att ägna mer smörjning åt det, finns så mkt annat att smörja som jag inte börjat med.. :angel: :cool: :rofl:

Narvsvärta? Vad är det? :o

Narvsvärta?

Det är sånt som man använder för att färga läder! Lädret blir genom färgat. Sök på trådar om hur mán gör och vart man får tag på det.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt... 2
Svar
32
· Visningar
2 510
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka