Re: Morris & Nolan dressyrsadel?
Äh jag har bara hört gott om M & N, ska verkligen vara god kvalitet och de är några av dem som testar sina sadlar rejält innan de släpps på marknaden.
Jag har haft min Morris & Nolan Dressyrsadel i snart 5 månader och först tyckte jag klossarna var obekväma men efter bara några gånger började jag tycka om dem och nu tycker jag mer och mer om dem för varje gång, jag AVGUDAR den sadeln! Min tränare älskar den också, hon önskar att en sådan passade någon av hennes hästar (rider upp till svår dressyr) men det gör den tyvärr inte.
Allt känns rejält och bra gjort och av fin kvalitet. Den ligger kanon på min häst, hon har blivit undersökt i ryggen av både veterinär, sadelmakare och fysioterapeut och inga som helst smärtor i ryggen, du vet nog vad vi hade för kul sadel innan...
Har tittat noga på bossorna och de är både mjuka och STORA, väldigt bra anläggningsyta för hästens rygg, mer att fördela vikten på, men trycker ändå inte på ryggraden t.ex. Min häst har ganska rak rygglinje och den passar henne kalas.
Ryttarmässigt har du ett av de mjukaste säten jag upplevt, stora klossar som JAg gillar (men det är ju mkt olika från person till person, man kan köpa sadeln utan klossarna) och för mig som har dålig dressyrsits från början hjälper sadeln min sits mycket på traven. ååå nu blev jag ridsugen, älskar min
Morris & Nolan-sadel