Mosat underliv

M

Malla S

Någon som har bra tips för att slippa känslan av krosskador i underlivet efter ett ridpass? Har just köpt en gelpad att fästa i sadeln, men har inte hunnit testa den ännu. Någon som vet andra bra sätt?

:eek:

Sv: Mosat underliv

har inga bra tips förutom att rida så mycket som möjligt så kroppen blir van :D
som det blir med förhårdnader under fötterna ;)

skämt åsido...

det kan vara jobbigt ibland faktist efter ett ordentligt ridpass med skavande sömmar överallt... :(

Skavande sömmar kan man slippa genom att köpa herrkallingar i stället för trosor.. De finns utan sömmar i grenen. Inte det mest upphetsande kanske, men effektivt!

du kanske sitter fel? rider du för tränare?

det finns ju speciella vadderade ridtrosor :idea:

Men som sagt så är boxershorts eller herrkallingar ett bra men (som ameo uttryckte det så bra) mindre upphetsande alternativ! :D

Sen kan ju jag tycka att en bekväm sadel skaver inte alls så... Min hoppsadel tex (som inte är gjord för att sitta ner ett ridpass i) är ju helt annorlunda konstruerad än min dressyrsadel.

Men visst, efter ett tag så kan man ju få skav, men jag kör stenhårt med hipstertrosor och mjuka ridbyxor. Kolla om du har skoning på ridbyxorna så att det inte är konstmaterial som blir varmt vid friktion.

//E

Någon som vet om några ridbyxor, som inte har en sån hemskt tjock söm, just där på mitten? För mej är det sömmen i ridbyxorna som skaver. Försöker alltid titta vad de har för söm, men alla jag provat blir olidliga att rida längre stunder i.:( Vaddrade underbyxor vore nåt för mej!!:cool:

Inte för att vara vulgär,men kan det vara så att det "sticker ut" lite mycket där nere?(Läs inre blygdläpp)

En kompis till mig började prata med sin barnmorska lite löst om sitt problem och fick där hjälp att komma vidare till läkare och fick operera bort lite.Hon är helt problemfri och kan rida i alla byxor numer.

Och till alla som undrar : Att man blir mosad behöver inte betyda att man har en felaktig sits.

Lycka till !!!

har själv haft problem med "skavsår" på fel ställen :angel: inte så kul precis:o men fick tips om gelpad och den funkar kanon + att den blir varm fort. perfekt nu när det är kallt. :bump:

hoppsan glömde bort att jag även köpt ridtrosor på hööks. ingen söm i grenen plus lite längre i benen. kan ju hjälpa till det också:cool:

Tack allihop! :bow:

Skall testa samtliga tips (förutom eventuellt operationen, som får bli sista utvägen.) Något måste ju funka!

:D

Hade en megadjup Kiefersadel tidigare, ett rejält dressyrpass gjorde att jag gärna undvek att pinka på flera dagar. Ibland till och med blödde det.

Jag har helt enkelt bytt sadel.

Passier for ever...

Ja, Hööks har bra bomullsridbyxor som är jättesköna!

Byta sadel kan vara ett tips, nu är det väl inte alltid det lättaste, men det kan nog hjälpa mkt.

Har äntligen kommit på det: gelsadel + världens fetaste dambinda = man känner ingenting! Underbart!

På gamla ridskolan sas det att kieffer är underlivskrossare! killar bör med största sanolikhet undvika dessa sadlar. :rofl:

Som skrivits ovan, byt sadel! Alla sadlar passar inte alla och det ska banne mig inte orsaka skador att rida.

På gamla ridskolan sas det att kieffer är underlivskrossare! killar bör med största sanolikhet undvika dessa sadlar. :rofl:

en kille i mitt stall har kieffer, ( och jag med ) och vi klagar inte.
fast jag har ridit sen jag kunde sitta upp..och han..jadu han har väl fått extra skin på pungen :P haha

Det lustiga är att jag aldrig hade några som helst problem under alla barn- och ungdomsår när man red som en vettvilling och ganska ofta barbacka dessutom! Något har förändrats, eller så är det bara jag som har blivit klenare...

Förresten försökte jag utan gelesadeln igen och började blöda. It's a sign: jag skall aldrig göra om det igen.

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
945
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 521
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 637
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka