Möss och kaninmat!

Sv: Möss och kaninmat!

fast bara för att det är smulor och musbajs i skålen betyder det inte att det är mössen som kalasar på maten!;)

mina kaniner slänger i sig maten, sen kommer musen fram och sitter i skålen och slickar i sig smulorna, innan han går lämnar han några korvar!
det brukar han även göra i vattenskålen!:o

Tror ju inte att båda kaninerna har börjat samtidigt med att mala ner sin mat i småsmulor precis!
Och det är inte varje dag den är i småsmulor, utan kanske 3 ggr i veckan.
Så jag tror faktist det är mössen! ;)

Men hur mycket mat får kaninerna då? Oftast äter dem ju upp det jättefort :p

Mina är inga storätare!
Brukar lägga upp en full skål. Blir ca 3 dl. Och Frazze klara sig på det i 5-6 dagar. Och Lufzen 4 dagar.

Men konstigt nog så har inte mössen vart där sen i onsdags när jag startade tråden! :rofl:
Men dem kanske inte lyckades undkomma katterna denna gången! :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 195
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Jeps
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Mint
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet