Mountain Horse VS Blundstone

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare just-me
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 5 019
J

just-me

Är ute efter ett par jodhpur kängor med stålhätta och har då fastnat för Protective Jodhpur från Mountain Horse. Har sedan tidigare ett par Rimfrost Paddock från dem som jag bara älskar :love: . Har sett priser runt 800 kr. Men.....nu har jag sett att Granngården har bra priser på en till utseendet liknande känga från Blundstone, kostar ca 100 kr mer. Nu är frågan kan man jämföra dessa kängor, är Blundstones känga bättre så att den är värd det högre priset? De ser ju ganska lika ut men det kanske är två helt olika kängor? Vilken är att föredra? Jag är inte ute efter någon jättevarm känga att ha på vintern utan en känga som man kan ha nu i vår och på hösten.

Tack på förhand!

Sv: Mountain Horse VS Blundstone

Jag har haft båda, mina Blundstone höll i 6 år (fast användes inte varje dag) så jag har inget annat än bra att säga om dem!
Mountain Horse skorna har jag bara haft i ca 6 månader så kan inte säga så mkt än, men upplever att de är mkt skönare än Blundstonen!

Fast jag gillar båda, är lite kluven..:crazy:

kan inte säga något om blundstone, men jag har ett par mountainhorse och skulle inte vilja byta ut dom:D

Jag har provat ett par Blundstone en gång, mina MH är mycket skönare och har hållt i ett år nu utan att se slitna ut.

Jag har numera ett par blundstone som är :love:

Har tidigare haft MH, och de är verkligen jättesköna - MEN samtliga har gått sönder...första paret läckte in vid skarven mellan sulan och lädret, andra paret skickade jag tillbaka direkt (de hade ngn ny konstruktion med nån tygbit i hälen och den gick sönder direkt), tredje paret höll ganska länge men även de sprack i lädret vid sulan och läckte.

Jag har haft mina MH i typ 7 år. Förstår inte att alla andras går sönder, mina har hållt hela tiden! :love:

Jag har haft bägge delarna, säkert 4 olika par MH som alla gick sönder, blev utbytta, gick sönder, blev utbytta osv. När fjärde paret (jag tror jag var uppe i fyra) gick sönder gav jag upp. Det sista paret var nog tre månader tror jag.

Är inne på andra paret Bluntstone, de är supersköna. Men lägg en sula i, de blir bättre att gå i då. De håller, och de håller tätt även om man trampar runt i vatten (så länge resåren är torr - ingen väta innanför skinnet).

Jag rekommenderar absolut Bluntstone, de går att få både i svart och brunt (vissa tar bara hem en färg)

Blundstone. Allt enligt ovanstående inlägg! Jag köper aldrig något annat!

Åh gud, det är som att jämföra gråsten med diamant. Blundstone är överlägsna.

Framförallt håller de form + väta borta bättre.

Blundstone är det enda som funkar om man ska vara mer aktiv än ridskoleryttare.

Är ute efter ett par jodhpur kängor med stålhätta och har då fastnat för Protective Jodhpur från Mountain Horse. Har sedan tidigare ett par Rimfrost Paddock från dem som jag bara älskar :love: . Har sett priser runt 800 kr. Men.....nu har jag sett att Granngården har bra priser på en till utseendet liknande känga från Blundstone, kostar ca 100 kr mer. Nu är frågan kan man jämföra dessa kängor, är Blundstones känga bättre så att den är värd det högre priset? De ser ju ganska lika ut men det kanske är två helt olika kängor? Vilken är att föredra? Jag är inte ute efter någon jättevarm känga att ha på vintern utan en känga som man kan ha nu i vår och på hösten.

Tack på förhand!

Blundstone !
som sagt det går nog inte att jämföra de två, mina Blundstone är 8 år och nu börjar sulan bli lite "äten" på men det är säkert för jag mockat i dom så pisset fräter väll lite men annars är dom bäst! Snygga blir de också när de är slitna, mina töjde sig lite så köp ett par som sitter lite hårt.
Mountain Horse är bara skit de tål inte mycket, jag har provat, har både skor och stövlarna.
Men ska du bara rida i dom och byter så fort du sitter av så kanske Mountain Horse håller.

Blundstone är det enda som funkar om man ska vara mer aktiv än ridskoleryttare.

Konstigt, när jag jobbade med hästar så höll mina MH i alla dess väder, snö, slask, blålera, regn, torka. Timme ut och timme in.
Red även med dem- och gör fortfarande. :cool:

Det dyker alltid upp nån som är nöjd MHs skor när de diskuteras, ofta nån som tycker det är självklart att man gör rent skorna varje dag. Det behöver man inte med Blundstone, de håller ändå. Jag har Blundstone jag haft i mer än 10 år som fortfarande är hela.

Sök i gamla trådar här så ser du att MH har många reklamationer på sina skor och stövlar. Tycker över lag att deras grejer kostar mer än de smakar.

Visst jag sköter mina skor och jag har även haft Blundstone men om man tar pappas MH skor som han köpte när den första modellen kom ut, så har även de hållt och han har aldrig gjort något med dem, möjligen spolat av dem om det vart kris men annars inget..

Om det nu är så att de är så dåliga och att alla tycker så illa om dem (eller MH's produker öht) så är det väldigt konstigt att skorna finns kvar i sortimentet och att går så bra för MH + att de säljer som aldrig förr..

Nu har ju MH gått ut och meddelat att man förändrat sulorna på de nyare modellerna, just för att det var allmänt känt att deras sulor släppte från ovanlädret.

Jag är redan avskräckt, så jag vet inte hurvida det stämmer.

Det ligger inte i mitt intresse att försöka övertyga nån som är nöjd med MHs grejer om motsatsen. Trådarna med missnöjda sko-/stövelanvändare finns dock kvar. För mig har alla deras skor gått sönder relativt snabbt. Kanske har jag haft en annan modell än du om man nu ska försöka hitta en förklaring. För mig spelar det ingen roll, jag köper inte deras grejer längre.

Av nyfikenhet - källa till att MH säljer som aldrig förr?

En gång Blundstone, alltid Blundstone ;) :bow:

Skulle aldrig få för mig att köpa något annat.
Är inne på andra paret nu, sen -98. Använda dagligen, oavsett väder.

Okej, men vad tycker ni om Graninges dojjor då?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver varmare skor att rida i. Jag har redan varma skor att ha i stallet, har varma vinterkängor, mellanvarma och vattentåliga så...
Svar
3
· Visningar
1 808
Senast: Buck
·
Utrustning Hej, Jag har tänkt att köpa ett par jodhpurs men kan inte bestämma mig för vilka. Jag har ett par Mountain Horse stövlar och de har... 2
Svar
25
· Visningar
4 845
Senast: kryptisk
·
J
Utrustning Nu när vi går mot den "underbara" årstiden då allt är kallt, blött och lerigt har jag insett att jag skulle behöva ett par riktigt bra...
Svar
16
· Visningar
3 149
Senast: just-me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Hönstråden II