Mountain Horse VS Blundstone

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare just-me
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 5 019
Sv: Mountain Horse VS Blundstone

Jag har Jacsons Jodphursskor med stalhatta dom ar ju ett lagprisalternativ och kostade ca 300:- Men efter ett ars daglig anvandning i stallet sa ar sulorna helt utslitna samt ladret har liksom "forsvunnit" pa flera dtallen. ( Inte sprickor itan det ar som om ladret inte klarat urin etc i stallet det ar liksom bortfratt).

Nu har jag iofs inte skott om dom sarskilt val sa ladret kanske hade varit battre om jag torkat av dom litet da och sa och smort in dom...

Nasta Joddisar kommer bli Blundstones om dom har med stalhatta ( Jag haller pa att spara ihop till ett par)

/KT

Okej, men vad tycker ni om Graninges dojjor då?

Jag har både Graninge och Blundstone.
Blundstone joddar och Graninge Trekkingkängor och stallkängor.

Båda är bra och håller bra kvalitet.
Mina blundstone är över tio år undrar om jag någonsin kommer behöva köpa nya?
Jag pedantsköter mina grejor och det märks verkligen på joddarna.

Senast ändrad:

Om det nu är så att de är så dåliga och att alla tycker så illa om dem (eller MH's produker öht) så är det väldigt konstigt att skorna finns kvar i sortimentet och att går så bra för MH + att de säljer som aldrig förr..
[/QUOTE]

MH gör snygga grejer med modern nisch.
De håller ojämn kvalitet och det gör att de säljer.
Hyfsade priser, snygga grejor och det finns alltid de som är nöjda med något de köpt från MH.

Jag personligen tycker att ridbyxorna är skit i kvaliten och då jämför jag med Pikeur, vilket min garderob numer består av, enbart.

Jag har haft mina MH i snart tre år och där är ännu inget fel på dem, trots de används både till ridning, mockning och traktorkörning dagligen. :love: Sköna är de med!! :)

:bow: Tack för alla svar! Blir nog ett par Blundstone om de är lika sköna som Mountain Horse (har redan provat ett par).

Tack!:bow:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver varmare skor att rida i. Jag har redan varma skor att ha i stallet, har varma vinterkängor, mellanvarma och vattentåliga så...
Svar
3
· Visningar
1 808
Senast: Buck
·
Utrustning Hej, Jag har tänkt att köpa ett par jodhpurs men kan inte bestämma mig för vilka. Jag har ett par Mountain Horse stövlar och de har... 2
Svar
25
· Visningar
4 845
Senast: kryptisk
·
J
Utrustning Nu när vi går mot den "underbara" årstiden då allt är kallt, blött och lerigt har jag insett att jag skulle behöva ett par riktigt bra...
Svar
16
· Visningar
3 149
Senast: just-me
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Hönstråden II