Movie maker??

Cinderella90

Trådstartare
tänkte kolla om någon vet hur detta funkar?

Har filmat ett dressyrpass med hästen, med vanlig digitalkamera.
Och vill sedan göra en film med detta, men dem filmklippen funkar inte att lägga in i videomaker.
Dem måste troligen "döpas" om, eller vad man säger, till ett annat program.
Hur gör man så dem stödjs av movie maker??

tacksam för svar, om någon vet !?:)

Sv: Movie maker??

tack=) men förstår int hur jag ska ändra den ? :P haha jag är inte så smart..

men såg att på mina filer står det Mov längst bak, d hittade jag, men hittar unte hur man kan ändra..

Känner du till google?

Där hittar du massor.

Ett annat tips är att gå en kurs i allmän datorhantering.

klart man känner te google. smart sm man är så har ja inte kollat där innan =P. tänkte mest om ngn kunde på "rak arm" =P

Grattis... .mov är ett såntdär "omöjligt" format att konvertera :(
Vad jag vet (men jag inte så välunderrättad i sånna här sammanhang) så stöds mov bara av QT (QuickTime Player) och jag har inte lyckats hitta något enkelt gratisprogram som kan konvertera formatet. tyvärr.

Grattis... .mov är ett såntdär "omöjligt" format att konvertera :(
Vad jag vet (men jag inte så välunderrättad i sånna här sammanhang) så stöds mov bara av QT (QuickTime Player) och jag har inte lyckats hitta något enkelt gratisprogram som kan konvertera formatet. tyvärr.
"mencoder in.mov -oac copy -ovc copy -of avi -o out.avi"
Fungerar utmärkt. Samma videoformat, rak kopia (ingen värdelös transcoding här inte) men nu i avi-container så WMM kan hantera filen. WMM kräver fortfarande lämplig codec förstås, ffdshow-tryouts rekommenderas.

"mencoder in.mov -oac copy -ovc copy -of avi -o out.avi"
Fungerar utmärkt. Samma videoformat, rak kopia (ingen värdelös transcoding här inte) men nu i avi-container så WMM kan hantera filen. WMM kräver fortfarande lämplig codec förstås, ffdshow-tryouts rekommenderas.

:confused: Jag har samma problem.. mina heter MOV.... Förstod inte riktigt hur man gör faktiskt

/Korkad

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 690
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
557
Senast: cassiopeja
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 246
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka