Snuffsan

Trådstartare
Ni som laddar ner mycket - använder ni Kazaa? Och vilken version då? Har ni problem med spionprogrammen eller har ni laddat ner en massa krafs för att rensa bort det också?

Vad använder jag mig sen av om jag vill omvandla MP3:orna och bränna vanliga cd-skivor?

Jag har suttit på modem innan så då var det inte ens lönt att tänka på att ladda ner några större filer. Hjälp mig komma igång snabbt nu!! Dottern fyller år på söndag och hon har önskat sig några cd-skivor. :crazy:
 
Är det inte lite unket att ge bort brända skivor i födelsedagspresent till sin dotter?

Själv använder jag http://www.kazaalite.tk/
Det ska inte vara någon spyware där i, men vem vet?

Att bränna mp3:or till cd-spår klarar nog de flesta brännarprogram av. Du har säkert ett redan? (Om du har brännare vill säga :cool:)
 
Jag använder inte Kazaa längre. Tyckte det var ett rent skitprogram, så nu laddar jag allt via Direct Connect.
Dock hade jag installerat diverse krafs för att undvika spionprogram och liknande då jag körde Kazaa. Vill inte ha spionprogram eller liknade i min dator.

I princip alla brännarprogram kan omvandla mp3 till CD-format.
 
Varför är det unket? Hon ska få en egen cd-spelare och den är roligare med nya skivor till.

Jag är knappast så dum att jag tänkt bränna skivor utan brännare. Suck. Har däremot bara använt den hitills till att bränna bilder och "större" program jag plitat ihop.

Ska genast testa kazaalite. Tack för tipset.
 
Enig med Elftor. Greit at du kanskje gir dattern din en CDspiller, og det er hovedgaven. Men med tanke på at liksom er ulovlig å piratkopiere CDer og mp3-kvaliteten er endel dårligere enn wav-formatet som er på vanlige CDplater hadde jeg valgt å kjøpe et generelt samlealbum av noe slag istedet. Noe ala Absolute music. Aner ikke hvor gammel din datter er, men husker jeg likte slik musikk da jeg var mindre. Å oppfordre til ulovligheter mener iallfall jeg er litt dumt, selv om jeg laster ned mp3er selv, og ikke synes det er så _veldig_ ulovlig.
 
fram till årsskiftet är det faktiskt inte olagligt att ladda ned mp3 eller ens att ha dem hemma och lyssna på. det är bara olagligt att låta någon annan ladda ned mp3:or från sig, eller att sälja mp3:orna på något sätt. efter årsskiftet, däremot, kommer ett lagförslag med största sannolikhet att träda i kraft som gör det olagligt även att ladda ned eller att lagra mp3:or (eller ha skivor med piratad musik). så efter nyår kommer dottern sitta och spela skivor hon kan åtalas och beläggas dryga böter för att äga i sin nya cd-spelare. å andra sidan lär hon vara i gott sällskap av större delen av den svenska befolkningen, antagligen. :smirk:

bra mp3:or har dessutom bara i princip omärkligt (för det mänskliga örat) sämre kvalitet jämfört med den på skivorna som säljs i affärerna.
 
Kazaalite använder vi, och det är bra.

Jag tycker det låter mysigt med lite egen tillverkade CD-skivor. Man kan ju kombinera lite som man själv vill och så... :banana:

Om du har riktig bredband (inte ADSL) så är det tydligen mycket bra med Direct Connect, men jag har fått för mig att det är mer man har riktigt bredband, som sagt...
 
Jag tycker också att det är mysigt med hemgjorda skivor. När jag fyllde 25 fick jag massor av skivor av en kompis. Hon hade bränt alla själv och dessutom laddat hem de riktiga omslagen till så det syntes inte ens att det va "koppat". Aldrig förr har jag fått så många bra skivor på samma gång, de lyssnar jag på än i dag.

Jag har tidigare haft Kazaalite men efter ett tag fick vi så mycket skit i datorn så jag tror ändå att det kommer med lite jox även i den varianten. Men så länge det funkade så var det toppen.

Vad har jäntan för musiksmak? *nyfiken* ;)
 
Precis som mamma så lyssnar hon gärna på hårdrock. Hon väljer den lite melodiösare varianten dock.
Rock typ Queen är favoriter. Men sen vill hon även ha typ schlagerfestivalslåtarna för dom är så bra att mima och dansa till.
Per Gessles Mazarin diggar hon.

Tja.... Bra musiksmak faktiskt. :)
 
Var noga med att ha ett bra visusprogram, för det smyger gärna med virus när man laddar hem program och dylikt!
 
aldrig i mitt liv. kazzaa är fan det värsta som finns.
Brorsan och jag hade det förut när ja brukade låna hans dator och fan va mkt skit vi fick..
nu har han DC++(bättre än vanliga DC) och det är de bästa.
Fast jag vill ha tillbaka AG(Audiogalaxy)! Det var de bästa genom världshistorien
 
Använde du Kazaa eller KazaaLite? Det är en ganska stor skillnad mellan dem, KazaaLite innehåller inget spyware och har aldrig ställt till några problem (vilket 'vanliga'/original Kazaa har gjort)
 
Jag kör WinMx för mp3= ingen spyware. Har aldrig haft problem av det.

För större program kör jag DC++. Inga problem där heller.

Dessutom har jag Ad-aware och Spy Bot för att rensa eventuell skit. Vi har brandvägg och antivirusprogram dessutom. (För macen behöver man inte vara orolig, den har varit uppkopplad nästan dygnet runt på 100Mbits-lina sedan -95 utan att ens ha stött på ett virus...)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Funderar på att skaffa mig en Netbook, så förutom ett behändigt format och pris - vad är de annars bra till? Vad är fördelar respektive...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: sussisus
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
74 301
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp