Muck boot - scam?

Jag köpte mina muckboots hos Footway. De var verkligen inte odödliga och höll knappt ett år innan de började läcka... :( De skönaste gummistövlar jag någonsin gått i, men för det priset måste de hålla längre. Annars kan jag likaväl köpa gummistövlar för 500 kr eller mindre...
Jag har också samma erfarenhet. Har köpt 4 st par genom åren (olika modeller), alla gick sönder inom 3-6 månader. Sen gav jag upp. Synd, för jag tycker om stövlarna annars. Men det är ju inte kul att slänga pengarna i sjön.
 
Jag har också samma erfarenhet. Har köpt 4 st par genom åren (olika modeller), alla gick sönder inom 3-6 månader. Sen gav jag upp. Synd, för jag tycker om stövlarna annars. Men det är ju inte kul att slänga pengarna i sjön.
Nä, precis. Jag har haft 99 kr-stövlar från Jula som har hållit lika bra eller bättre!
 
Ja. Så dyra skor som marknadsförs mot lantbruk ska banne mig tåla att gå i hagmark (jag har inte stall och gick inte med dem i varmbädd)
Jag använder mina som stallskor och mockar flitigt, även hage, lera och klafs. Har just tömt får- och hästbäddarna för femte året med dessa skor. Inga tecken på slitage alls, alla andra skor har hållit en sommar, i bästa fall, sen vittrar gummit sönder gradvis.
 
Kanske det som är skillnaden, dvs modellen. Mina var höga.
Skulle kunna vara så. Då kanske jag inte ska köpa en högre modell trots allt..? Enda nackdelen med mina låga är att de naturligtvis tar in vatten i för djupa pölar, så jag tänkte ett par högre att komplettera med. Men vill förstås ha samma goda prestanda, annars får det vara.
 
Så kan det vara, jag har aldrig haft något behov av höga, så mycket lera har vi inte här 😁
Vi brukar klara oss bra, men det regnade ganska mycket här i juli, och nu så måste man ju plocka svamp och sådär :angel1: Mina har nog gummi 3-4 cm upp, och det räcker inte till i skogen just nu. Men å andra sidan kan jag ju bara köpa ett par vanliga gummistövlar till skogen, ifall kvaliteten är så varierande som det verkar enligt tråden.
 
Skulle kunna vara så. Då kanske jag inte ska köpa en högre modell trots allt..? Enda nackdelen med mina låga är att de naturligtvis tar in vatten i för djupa pölar, så jag tänkte ett par högre att komplettera med. Men vill förstås ha samma goda prestanda, annars får det vara.
Jag hade höga modeller av Muckboots i flera år då jag jobbade i stall och de höll. Man får vara noga med att spola av dem när de är leriga bara, torkar leran riskerar de att spricka. Och så kan man alltid slänga in dem i tvättmaskinen om de blir jätteskitiga. :up:
 
Jag hade höga modeller av Muckboots i flera år då jag jobbade i stall och de höll. Man får vara noga med att spola av dem när de är leriga bara, torkar leran riskerar de att spricka. Och så kan man alltid slänga in dem i tvättmaskinen om de blir jätteskitiga. :up:
Låter lite som för hög maintenace för min smak...
 
Mina höga muck boots är fortsatt jättefina efter ett år drygt, hade de pajat innan det hade jag reklamerat. Jag spolar av dem, men det är främst för att inte dra in massa skit i hem och bil.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 905
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp