Muckboots och kraftiga ben.....

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mims1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 5 233
M

Mims1

Har sökt med ljus och lykta efter stövlar eller shortchaps och ridbyxor som passar mina ben.
Inte ens ristövlar/shortchaps med extravidd finns det en sportslig chans att jag kommer i och det är ett elände att hitta ridbyxor som sitter bra.
Jag är inte speciellt "tjock" i övrigt,har mest kraftiga ben och stor rumpa, vilket gör att ridbyxorna antingen sitter under armhålorna och man får gå och dra upp dem hela tiden, eller så drabbas man av "visa röven-syndromet", vilket inte alls är snyggt (eller skönt för den delen).

Vad gäller ridstövlar så har jag provat massor, det fattas säkert 3 cm även vid extravidd. Har nu provat MUCKBOOTS ridstövlar som faktiskt passar och var skön. Har någon erfarenhet av dessa? Var får man tag på dem i Sverige (provade på en hästmässa och bor långt från alla ridsportaffärer).
Vet någon av ridstövlar/shortchaps som faktiskt passar oss med kraftiga ben?
:bump:

Sv: Muckboots och kraftiga ben.....

Hej - jag har lite av samma problem; på grund av en gammal knäskada måste jag rida med knäskydd som har stålvajrar. Och då kom jag inte in i ridstövlarna. Men: jag gick till skomakaren och han satte i snöring på baksidan i vaden. Detta är jättebra för t.ex. på hösten när man har tjockare knästrumpor och långkalsingar får jag likaväl på mig stövlarna :bump: :banana:

jag har jacssons shortchaps i xvid o de funkar + ett par av okänt märke från ullared
har bredare vader än längd...

Jag har muckbootstövlar som vinterstövlar, dom är superbra och dessutom lite elastiska! dom kan man nog köpa på nätet, på deras hemsida: http://www.muckboot.no/

Ja, hittade den sidan, samt en i England https://www.amirashop.co.uk som skickar dem till Sverige för 1100:- inkl frakt, verkar bra, kostade 1200:- på mässan jag var. Bör man ha en storlek större än vanligt? Det var enormt stretchiga och sköna och jag kan tänka mig att anv dem som vanliga stövlar också, när jag t ex plockar svamp. Men verkar lite hala..?
Jag har som sagt testat det mesta vad gäller shortchaps, problemet är att när jag väl får igen dragkedjan så är de alldeles för långa..
Bara att leta vidare antar jag, samthoppas p fler återförsäljare!

Kickar igång denna tråd igen, vill höra från fler!!!!

Jag har ganska "feta" ;) vader och använder graninge med vida skaft!

Jag har Muckisar när jag jagar, var faktiskt en av de första som köpte i Sverige :) Jag är skitnöjd med dem, de är sköna, varma och sitter där de ska. Dock är jag liten och nätt med smala vader, så hur det ligger till med vaderna kan jag inte säga, men jag älskar mina Muckboots!

//E

Jag har inte en chans att komma i graninge med extra vida skaft! Muck-boots kommer jag i, men de är svåra att få tag på....

Jag vill nu ha lite info ifall det är nån här inne som har mer info om dessa. Även jag har mkt grova vader och kan inte ha ridstövlar med extra vida skaft. Behöver nog ha ca 44 - 45 i vidd. Har nån erfarenhet? Plus ? Minus?

Gammaltråd, men vad är Muckboots?
Aldrig hört talas om.

Jepp.. såg att den var gammal när jag gjorde en sökning men ville väcka tråden istället för att skapa en ny.

Stövlarna är liksom hårda i foten men har skaft av nåt stretchigt neoprenliknande material (om jag förstått rätt). Ska klara kyla ner till -18, vilket ju är lovande såhär när nu det börjar dra i hop sig.... :crazy:
Jag är intresserad och ville göra en "marknadsundersökning" och höra om nån hade erfarenhet av dom....

Finns det inga bilder?

Jag köpte mig ett par shortchaps i somaras, som jag kom i :bow:
Jag har tjocka ben, riktigt nöjd.
Har special beställt stövlar tidigare.

Jag har oxå köpt ett par shortchaps som passade, dom var t.o.m lite för vida. Problemet blev bara att dom blev defenitivt alldeles för långa... :crazy:
Jag tror det finns halvskapliga bilder på deras hemsida men jag hade gärna sett bilder där man kan få se stövlarna "in action" på plats på någons ben alltså.
hallåååå *ropar efter bilder* lägg gärna in nån bild, om nu nån har det...

kl

Jag tycker vi skakar liv i denna tråd igen...

Ni som har dessa..
Hur vida vader passar de?

I en annan tråd rekommenderades Muckboot till nån med långa smala vader och här till motsatsen? Vad jag kan hitta finns de bara i en vidd. Får inte ihopet.

I en annan tråd rekommenderades Muckboot till nån med långa smala vader och här till motsatsen? Vad jag kan hitta finns de bara i en vidd. Får inte ihopet.

Jag ska försöka reda ut hur det ligger till om jag hittar någon som saluför Muck Boots i närheten... Jag har ju relativt smala ben och vill inte ha några stövlar som är fladdriga kring benen!

Sen sist jag skrev här i tråden har jag slagit till och köpt ett par såna här stövlar. :banana:
Jag kan säga att dom är superstretchiga i den övre delen av skaftet. Jag har verkligen inte smala vader och dom passar mig, även med långkalsonger under ett par tjockare ridbyxor, vilket jag är glad för då jag har svårt att hitta annat än måttbeställt när det gäller stövlar.
Att dom skulle kunna passa även smalare ben tror jag på eftersom dom är så töjbara. Dom ser liksom inte vida ut i materialet.... svårt att förklara... Men säkrast är ju att prova förståss!

Liknande trådar

Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 365
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka