Juzzzen
Trådstartare
Min häst har ända sen jag fick honom i somras haft precis som ett ärr som sträckt sig över kotan, på utsidan. Det var lite svampigt, så jag trodde det var nån svamp, men den blev det torrt, så jag har inte brytt mig speciellt utan trott att det har varit ett ärr. Men nu har dte börjat bli svampigt igen, han har fått en sån kal fläck till under kotan, fram på benet så att säga, och idag var han svullen..han har iofs ingen sko på den hoven nu för han är en mästare på att slänga av sig, men han var inte varm i hoven, så jag antar att svullnaden har med de kala fläckarna att göra...
Är det nån som har nån tanke på vad dte kan vara? Kan det vara protein överskott, då han nu går på lucern strö oxå, för han tappade en del..höet är inte analyserat tyvärr...
Jag ska ringa vet men jag vil höra om nån vet vad det kan vara??Mugg känns det inte som, eftersom det inte har varit ruvor utan bara torrt o svampigt mellan åt..
aaahh..blir galen!!
Är det nån som har nån tanke på vad dte kan vara? Kan det vara protein överskott, då han nu går på lucern strö oxå, för han tappade en del..höet är inte analyserat tyvärr...
Jag ska ringa vet men jag vil höra om nån vet vad det kan vara??Mugg känns det inte som, eftersom det inte har varit ruvor utan bara torrt o svampigt mellan åt..
aaahh..blir galen!!