Bukefalos 28 år!

Mus hittad död

Lycanthrope

Trådstartare
En av de dräktiga mössen hittades idag död.

Hon har mått prima hittills, ätit bra, druckit bra, skitit bra. Var rund och fin och skulle få ungar om några dagar.

Imorse var hon ute och traskade runt lite, var snäll och busig som vanligt.

När vi kom hem låg hon död. Hon ser fin ut bortsett från lite brunt vid rumpan, som om hon varit lös i magen.

Hon har bara bott här i ca 3 veckor, men dom kommer från en pålitlig uppfödare som har friska djur.

Någon som har en aning om vad det kan vara?
 
Sv: Mus hittad död

Ätit något dåligt när hon var ute och rörde på sig? Om hon vart dålig i magen dras mina tankar till att hon fått i sig något dåligt som orsakat diarré följt av exempelvis tarmvred eller liknande som hon sedan dött av.
 
Sv: Mus hittad död

Eller helt enkelt något medfött, typ blåsljud på hjärtat som inte klarade en dräktighet eller något som brast i kroppen. Det förklarar iofs inte det bruna baktill (blod?) men när något dött så händer det ju ofta att det kommer ut saker ur diverse kroppsöppningar.
 
Sv: Mus hittad död

Hon var ute hos mig och fick inte i sig något.
I buren finns ju bara bottensubstrat och deras foder och vatten, inga konstigheter :/
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 540
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 333
Katthälsa Nån som har lust att hjälpa till att förklara min katts beteende? Jag förstår mig verkligen inte på honom - och även om jag är jätteglad...
Svar
10
· Visningar
2 403
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp