Feber och balansproblem till och från?

Är det något det här är så är det skumt...

Som jag skrev igår så ganska status quo. Liten förbättring på vissa saker, men andra som inte var lika bra.

På kvällen tempade han in med feber igen, och jag blev rätt knäckt. Jag fattar inte varför han får högre feber hemma. Köpte tom en ny termometer ifall min var paj och visade fel (även om den visat rätt på de andra djuren när jag testat). I övrigt ingen skillnad på kvällen mot innan, utan till och från om med i matchen, vinglig men mindre än samma kväll han kom hem. Klarar att ta sig upp/ner ur sängen men med lite blandat resultat. Till och från sådär konstigt jamig, fick som attacker av oro och på det stora hela låg mest. Äter från skeden om jag matar men äter bara pyttelite själv (och letar inte upp maten. Om jag ställer framför näsan så äter han pytte, om jag med sked håller fram äter han bra). Dricker inte - sen vet jag inte hur mkt vätska han behöver när han bara får blötmat. Verkade generellt lugnast om han fick ligga nära, nära.

Så, det såg helt enkelt inte så lysande ut och började bli bråttom med det där miraklet. Jalg har knappt sovit på nätterna, dels för jag har ju matat honom flera ggr/natt, men så sover jag hemskt lätt de 1- 2 h i sträck det blivit eftersom jag vaknar när han jamat eller när han börjat kravla runt. Inatt klockan ett när jag matar så är Sodakatten plötsligt tillbaka! Katten är 110% "klar i huvudet". helt med i matchen. Beter sig helt normalt, pratar med mig på Sodavis och inte det där klagande jamandet, kommer och aktivt gosar på sitt speciella vis och spinner så det dånar. Interagerar med kattkompisen med. Jag ljuger inte, han var HELT normal mentalt. Hoppar med lätthet ner ur sängen, går på 90% stadiga ben på lådan, hoppar upp i sängen igen. Jag var vaken med honom i 1.5 h och helt klar hela tiden. Dessutom - jätteskumt men då när han var normal så luktade han Soda. Innan har han luktat sjukhus. Inte konstigt i sig men det borde ju nötas bort. Men han har fortsatt lukta sjuk/sjukhus, speciell lukt jag inte kan beskriva. Men där inatt - då luktade han Soda. Jag tänkte att nu dör han endera (är ju inte ovanligt med "sista rycket" och sen är det godnatt, eller så har det på något mirakulöst jävla vis vänt. Jag var - trots att jag var fullt medveten om att inte dra så stora växlar på det - otroligt glad de där timmarna, för det var min Soda där och då, precis som han är, har varit och ska vara.

Vaknade vid fyra - femtiden igen av att han krälade på mig, och jamade sådär olyckligt =/ Och imorse var han tyvärr sämre än någonsin balansmässigt. Dessutom luktar han sjuk/sjukhus igen. Feber igen/fortsatt (i går morse var han ändå feberfri, febern kom till kvällen). Men imorse kunde han inte gå alls, bara ramlade omkull. Kunde knappt stå. Feber, sådär jamig och mentalt far far away. Jag kände att nu är det över, jag måste ju åka in och ta bort honom. Men då jag knappt sovit mer än 1 -2 h i sträck senaste dygnen och det heller inte blivit riktigt tid att äta så märkte jag när jag tog ut hästarna att benen knappt bar, värsta hjärtklappningen etc. Så jag insåg att jag inte var i skick att åka bil helt enkelt. Utan i med lite yoghurt i matte och försöka sova innan vi åker in.

Soda låg och sov i min famn under tiden, och 1.5 h senare var balansen inte mycket bättre men mentalt var han ganska med. Tempade och febern gått ner. Fortfarande feber men gått ner. Nöjd om han fick ligga med mig, orolig om jag gick. Några h senare feberfri och något bättre balans, samt vaken och med. Men orolig om jag lämnar honom, och vill inte ligga själv utan vill ligga ovanpå. Reagerar dock på sitt namn osv vilket han inte gjort förr.

Jag fattar inte ett skit av vad som händer. Men den lilla, lilla kattkroppen kämpar som en besatt i alla fall - men tyvärr tror jag att han mött en motståndare som han inte kan besegra ;( Men jag fattar inte varför det "svajar" så och vänder än hit och än dit. Men därför har jag varit sparsam med att uppdatera, vad som gällde för en h sen kan vara helt annorlunda nu osv.

11150664_787372768025365_7147505112882171529_n.jpg
 
Lille gosekissen :heart :( Hoppas verkligen att det svajar åt rätt håll och stannar där. Han som fick din stora hund att acceptera honom och sluta försöka äta upp honom har väl inte kommit hit för att dö så ung. Det är väl självklart att han ska få ett långt och lyckligt liv hos dig! Något annat är inte tänkbart så som både du och han kämpar.
 
På den videon såg han ju jättefin ut. :)

Vet inte om om det ger något men man kanske skulle föra en dagbok över febern/anfallen/jamandet och även hur länge han hade feber/anfall/jamade? Även när han får medicin. Kanske kan man då se något mönster som kan ge någon ledtråd om vad han lider utav?

Tex om han får en feberatack på uppåt 40 grader så börjar han jama en timme senare och ytterligare en timme efter det blir han vinglig osv.
Kanske man även skall skriva upp när och hur mycket han äter.

Men det kanske bara är onödigt arbete som inte ger något.

Sen en helt annan fråga; spika i golv :confused:
 
På den videon såg han ju jättefin ut. :)

Vet inte om om det ger något men man kanske skulle föra en dagbok över febern/anfallen/jamandet och även hur länge han hade feber/anfall/jamade? Även när han får medicin. Kanske kan man då se något mönster som kan ge någon ledtråd om vad han lider utav?

Tex om han får en feberatack på uppåt 40 grader så börjar han jama en timme senare och ytterligare en timme efter det blir han vinglig osv.
Kanske man även skall skriva upp när och hur mycket han äter.

Men det kanske bara är onödigt arbete som inte ger något.

Sen en helt annan fråga; spika i golv :confused:

Filmen är från imorse. Det är extremt bra. Han går för egen maskin, runt hela huset, och han är helt med i samma match som vi andra!

För redan not, ingen röd tråd än så länge. Äter om matas mer än RER (underhållsbehov) och det har jag nöjt mig med.
 
Filmen är från imorse. Det är extremt bra. Han går för egen maskin, runt hela huset, och han är helt med i samma match som vi andra!

För redan not, ingen röd tråd än så länge. Äter om matas mer än RER (underhållsbehov) och det har jag nöjt mig med.
Hade en liten misstanke om att du redan gjorde anteckningar :D

Var är dr House när man behöver honom :confused:

Får han fortfarande antibiotika och kortison?
 
Saker som tagna ut sitt sammanhang blir helt knasiga ;)

Ett stycke katt får under högljudda protester mikrolax lavemang. Katten ålar, morrar och fräser.

Matten: "Jaa, var arg du. Det är jättebra. Duktig arg kisse, vad bra att du fräser"
 
Protester är bra!
Heja Soda-katten - lavemang är *S*K*I*T* - tala om för matte att sånt kan hon behållva för sig själv - ingenting alls för utmärkta kissekatter! HEJA SODA!

Just skit är väl vad vi skulle vilja se mer av här.. Eller behöver se mer av..
Annars så har han varit rätt aktiv (i jämförelse) idag, dock sämre på nu på sen em, och har feber igen och är lite frånvarande och jamig.
 
Saker som tagna ut sitt sammanhang blir helt knasiga ;)

Ett stycke katt får under högljudda protester mikrolax lavemang. Katten ålar, morrar och fräser.

Matten: "Jaa, var arg du. Det är jättebra. Duktig arg kisse, vad bra att du fräser"
Jag beundrar dig.
Hoppas som alla andra att det går vägen så att du får till baka rätt Soda och får lön för mödan.
 
Hur mycket ska en liten Sodakatt behöva råka ut för. Magen är alldeles rund och missen klart besvärad och lilla kroppen andas fort fort. Endera är han förstoppad - eller så har han vätska i buken (mina egna hemmadiagnoser). Snälla hemmavet tar emot nu på fm så katten slipper åka ända till Ultuna i första läget i alla fall (förhoppningsvis inte alls). Men känns som långa timmars väntan fast det bara är ett par.
Lilla kissemissen :/
 

Liknande trådar

Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
1 138
Senast: monster1
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 790
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
860
Senast: Ninnurur
·
Katthälsa Jag har två katter, Göte 10 år och Igor 9 år. Göte har behövt flera turer till veterinär sista tiden då han skadats och därefter fått...
Svar
5
· Visningar
960
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp