martha

Trådstartare
varför fungerar inte min mus ? Pilen flyttar sig inte övht , och jag har bytt batteri i den och sladde är också ikopplad

Sv: mus?

Hejsan!

Vad jag förstår är detta en "sladdlös" mus, med en mottagare/sändare som fångar upp signalerna från musen och sedan gör att du kan använda denna? Har du i så fall kollat att batterierna sitter åt rätt håll (jo jag vet, men det är enklare än vad man kan tro att råka trycka in dem åt fel håll)? Annars, prova att starta om din dator och kolla att Plug&Play ser att musen finns ikopplad! Hoppas att detta kanske hjälper dig lite? Lycka till! :)

Om det inte hjälper att starta om datorn prova att starta om musen.
Om du vänder på musen ska det finnas en liten liten knapp, stor som huvudet på en knappnål infälld i undersidan, vid min knapp står det connect.

Tryck på knappen, jag brukar använda en penna för att kunna trycka in den, och sen trycker du snabbt (det får inte gå för lång tid emellan trycken) på knappen på ovansidan sändaren, den som är kopplad till datorn, sen är det bara att vända tills sändaren blinkat färdigt.

Hoppas din mus fungerar, annars kanske det är dags för en ny, om din har åkt i golvet för många gånger, kan det vara så att den gått sönder helt.

Kram, Maya

Om det inte hjälper att starta om datorn prova att starta om musen.
Om du vänder på musen ska det finnas en liten liten knapp, stor som huvudet på en knappnål infälld i undersidan, vid min knapp står det connect.

Tryck på knappen, jag brukar använda en penna för att kunna trycka in den, och sen trycker du snabbt (det får inte gå för lång tid emellan trycken) på knappen på ovansidan sändaren, den som är kopplad till datorn, sen är det bara att vända tills sändaren blinkat färdigt.

Hoppas din mus fungerar, annars kanske det är dags för en ny, om din har åkt i golvet för många gånger, kan det vara så att den gått sönder helt.

Kram, Maya

Hmm, provade det första och det funkade inte, sen gjorde jag som du sa och då funkade det, men bara för en kort stund....visst hade den väl flugit i golvet nångång men den funkade ju igår....men tack för hjälpen iallafall :laugh:

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 312
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
998
Senast: Mirre
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 006
Senast: Angel
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 047
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad vill han ?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur