Musik i affärer

Bukefalos 30 år!

Om man hör och reagerar på musiken har musikvalet varit fel för stunden. Det är så vitt jag vet rätt få butiker som faktiskt jobbar med professionell ljudsättning. Lite vanligare i restaurangbranschen.

Om man använder musik för att få kunder att stanna kvar ska den i regel vara på en nivå där de flesta inte aktivt hör den. Vill man däremot höja genomströmningen trycker man på annat tempo och volym, och då är ju syftet faktiskt att fort få ut oss.

Har vänner som jobbar med ljuddesign, och när de varit i farten kommer de flesta inte "höra musik" utan det är mer som att kliva in i en känsla. Väldigt kul när de bestämmer sig för att tex ge olika känslouttryck till de olika toaletterna på ett uteställe. :angel:
Jag har varit på en toalett med designat ljud. Typ naturljud från ängsmiljö, med bl.a. en humla som kommer flygande och vimsar lite fram och tillbaka. Mycket behagligt och lugnande, man blir mer påverkad än man tror att man ska bli av så lite.

Jag har varit på en toalett med designat ljud. Typ naturljud från ängsmiljö, med bl.a. en humla som kommer flygande och vimsar lite fram och tillbaka. Mycket behagligt och lugnande, man blir mer påverkad än man tror att man ska bli av så lite.
Pinchos hade stressmusik och budskap på toaletterna när de öppnade. Det försvann ganska kvickt.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka