Musik program?

Zizzy

Trådstartare
Finns det något gratis musik program där man kan lägga in musik, klippa och klistra, samt sjunga själv via mick och lägga på?
sen kunna spela upp som en låt?

Zizzy som sitter och sjunger karokie med låtar från youtube:o:D

Sv: Musik program?

Finns det något gratis musik program där man kan lägga in musik, klippa och klistra, samt sjunga själv via mick och lägga på?
sen kunna spela upp som en låt?
Jodå, det finns en hel massa sådana program. Många av dem kostar en hel del pengar, några finns i lightversion som är relativt billiga (t.ex ProTools som är industristandard), och ytterligare några är faktiskt freeware. Ett av de bättre gratisprogrammen är Audacity.
Alla ljudredigeringsprogram (samlingsnamnet för sådana program om du vill söka själv är DAW som står för Digital Audio Workstation) behöver ett hyfsat ljudkort för att ge bra resultat, det kan antingen vara ett bra internt kort i datorn eller ett externt som ansluts med t.ex USB. Externa ljudkort kostar från ungefär 1000-1500 kr och uppåt, de flesta av de billigaste räcker utmärkt för det du vill göra. Använder du någon freeware, eller annat köpeprogram än ProTools så får du skaffa ljudkort separat. Köper du ProTools så ingår ljudkort och program i paketet.

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
319
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
798
Senast: MJLee
·
IT & mobiler Vad ska man använda för program för att redigera video? Det behöver vara gratis. Jag har försökt med clipchamp men blir galen på loopen...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: Wille
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
309
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka