Bukefalos 28 år!

Musikhjälp!

Mirre

Trådstartare
Sitter och fikar med min pappa 73 år, musiken rullar som vanligt här hemma och jag ska försöka hitta något som passar alla. Hjälp. Vi är väl inbitna hårdrockare och farsgubben lyssnar på typ dansband. Vad i hela bäverskogen ska vi lyssna på? 😄😄 Jag kan ju inte dra på det jag brukar lyssna på direkt. Ska ju vara något som jag själv står ut med att lyssna på också 😆
 
Skulle nåt "mellanting" typ Mando Diao eller liknande funka? Är väl lite mer åt rock än dansband dock, men tänker musik åt det hållet.
Mest för att jag personligen inte skulle klara av så mycket dansband 😅 Dom har ju dessutom en skiva på svenska som kanske kan bli en brygga från dansbandet och leda in i lite rockigare låtar
 
Skulle nåt "mellanting" typ Mando Diao eller liknande funka? Är väl lite mer åt rock än dansband dock, men tänker musik åt det hållet.
Mest för att jag personligen inte skulle klara av så mycket dansband 😅 Dom har ju dessutom en skiva på svenska som kanske kan bli en brygga från dansbandet och leda in i lite rockigare låtar
Där sade du något. Mando Diao är ju fullt acceptabelt att lyssna på. En stund alla fall. Deras låt Strövtåg till hembygd är ju underbar. Just nu kör vi Luke Bryan
 
Moderna visor?

Sommarkort- Cornelis Vreeswijk
Av längtan till dig- Åsa Jinder
Älska mig nu- Björn Afzelius
Veronica- Cornelis
Hon är s söt- Bo Kaspers
Precis som du vill- Jens Hult
Babylan- Cornelis
Sparvöga- Marie Fredriksson
Sjung min blomma- Gustav och Viktor Norén
Dina färger var blå- Tommy Nilsson
Hälsingland- Tomas Vij
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 965
Senast: lilstar
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 485
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 306
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
862

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp