Muskla upp korset

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Wicked
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 132
W

Wicked

Har ju en liten staffkille hemma. Överlag är han jättefint musklad, men just korset är fortfarande tanigt.
Är det någon som vet hur man effektivast bygger upp det? Klättring kanske? Gå mycket i kuperad terräng?

:confused:

Sv: Muskla upp korset

Låt honom trava upp och ner i en brant backe t.ex. Gjorde så med min schäfer, stod nedanför en brant slänt och kastade en pinne, boll eller en frisbee. Det visade sig ganska snart, han var ganska "tanig" innan. Han tyckte det var jättekul. Men det får man göra ofta, inte bara nån gång då och då.

Sv: Muskla upp korset

Mitt tips är litegrann som Zitas.

Stå mitt i en lång brant backe och kasta godis ömsom uppåt och ömsom neråt så hunden får springa upp och ner för backen och du själv slipper anstränga annat än armen :D

Ger finfina muskler.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 563
Senast: ufot
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 437
Senast: Capybara
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
513
Senast: igbest
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka