Bukefalos 28 år!

Musslan pratar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag råkade jag få slut på jobb framåt eftermiddagen så chefen tyckte att jag kunde åka hem. Det är ju så med det här lilla företaget att ibland får vi jobba så det ryker ur öronen och ibland kan vi softa.

I stället för att åka raka spåret hem åkte jag till den lokala handelsträdgården för att glo lite och sukta på alla växter som jag ändå inte har plats för hemma. Där har jag arbetstränat en gång i tiden så jag känner en del av dem som jobbar där. En av dem sprang jag på borta hos perennerna så jag stannade för att prata. Det brukar jag göra när jag är där, men noterade att jag faktiskt har ändrat sätt numera. En gång i tiden var jag ganska sluten och jag blev t.o.m. kallad för "musslan" för att jag inte sa så mycket. Nu har musslan öppnat truten och babblar på.

Jag visade henne bilder på den trädgård jag skapat under den tid jag har bott här och hon gillade vad hon såg, framförallt gillade hon spaljén som satte en bra struktur på trädgården. Så jag bjöd faktiskt hem henne till mig ifall hon ville se det live någon gång i sommar när växtligheten är som finast. För några år sedan hade jag varit för blyg för att göra det.

Jag undrar om det är den där yogan som möblerar om hela mitt sätt att vara?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 495
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 577
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 617
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp