Mycket bog??

A

Ammi_L

När man kör en häst, jobbar den mest med bogen då?

Jag rider en islänning som jag gärna skulle börja köra men
eftersom han behöver jobbas mer bak så blir jag tveksam..

Någon som vill hjälpa mig?? :)

Mvh Ammi
 
hästen skall jobba med bakben och rygg i körning. Han anstränger sig garanterat mera i körning än vad du kan åstakomma i ridningen. I körningen så strävar vi efter samma mål som i dressyren dvs att flytta hästens vikt bakåt för balans och samling. detta gäller skolkörning men jag antar att det är vad du är ute efter. Tänk på att inte låta hästen dra en för tung vagn i början. Till en islänning så är det lagom med en lätt rockard och börja med 20min pass och öka sakta tiden.
 
Tack så jättemycket för det svaret!

Han som äger stallet är körinstruktör men eftersom vi precis
är nyinflyttade så har jag inte hunnit prata med honom än
men han kan nog hjälpa mig med inkörning osv


Tack än en gång! :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 507
Senast: BernT
·
Skola & Jobb Jag är på väg tillbaka efter utmattning och ska efter en längre tid på 75% sjukskrivning nu börja jobba 50%. Det är jag själv som har...
2
Svar
20
· Visningar
1 340
Senast: Seaside
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
1 976
Senast: Smurfoff
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
701
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp