vippan

Trådstartare
Finns det något myggmedel för små barn? Sonen är 2 år och jag skulle behöva något bra medel till midsommar...

Sv: Myggmedel

Är väl 3 eller 5 års gräns på myggmedel? Vi har varit ute mkt med Rasmus 1½ år och har mygginvasion här hemma. Vi har gjort så att vi tagit lite myggmedel som vi använder på hans kläder. Oftast sätter de sig ju i ansiktet så han har alltid mössa på sig med lite myggmedel.

Ja, apotekets myggmedel är inte för barn under tre år...

Men att ha på det på kläderna hade jag inte tänkt på! :idea: Så får det bli och mössa samt en jacka med luva, så de små rackarna inte kommer åt nacken! :devil:

Någon annan som har ett bra tips?

Är det ljusa kläder myggor inte gillar? Och klä honom svalt, ju varmare man är ju mer dras myggorna till en.

Jag läste på vårdguiden:

"Bär också ljusa kläder. Myggor dras till mörka färger".

Annars stod det inte så mycket, inte om små barn iaf.

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 107
Senast: Dunet
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 159
Småbarn Vår son är nu ett år och väldigt mobil sen ett par månader. Han springer och klättrar och är på ALLT 😳 Eftersom vi har ett äldre barn... 2
Svar
21
· Visningar
1 518
Senast: Fille
·
Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka