Myrinvasion

Krålus

Trådstartare
Finns det nått bra myrgift om man har katter i hemmet. Dotterns rumm har fått nya inneboende....
 
Beroende på hur nyfikna katterna är hade jag använt en myrdosa, då är giftet inkapslat och bara myrorna kommer åt det. Jag har använt sådana när jag fått myror hos tarantellerna.

I första hand och beroende på hur stort problemet är hade jag försökt med naturliga medel först dock, typ peppar och citron och allt som föreslås.
 
Kanel funkar ganska bra. Hade myror i skafferiet ett år 😝 och fick tips om kanel, för jag ville ju inte ha gift där.
Lade en sträng ute vid hyllkanterna och stod och såg på när myrorna gick i den och sen blev alldeles typ vimmelkantiga och ramlade ner döda eller halvdöda iaf.
 
Kanel funkar ganska bra. Hade myror i skafferiet ett år 😝 och fick tips om kanel, för jag ville ju inte ha gift där.
Lade en sträng ute vid hyllkanterna och stod och såg på när myrorna gick i den och sen blev alldeles typ vimmelkantiga och ramlade ner döda eller halvdöda iaf.

Kanel kan dock var giftigt för katter.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
773
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
472
Senast: ufot
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
301
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp