Bukefalos 28 år!

Mysiga körbilder

Sv: Mysiga körbilder

I Malmö kör vi inte bara gräsklippare med hästarna utan även sopvagnar! Här Ardenner/nordsvensken Ronaldo som körs av min kollega Lotta, mitt i Rosengård. Det verkar väcka olika känslor hos de boende, men helt klart mest positiv nyfikenhet!

40818_1348666496.jpg


40260_1348633450.jpg


Här fick vi ta en omväg ut på en lite större väg för att komma förbi trafikstockning.
66476_1348634204.jpg
 
Sv: Mysiga körbilder

Jättekul initiativ att köra med häst i samhället, duktiga pållar och kuskar. Tror det behövs lite djur ibland oss för att få människor lite lugnare och trevligare mot varandra ;)
 
Sv: Mysiga körbilder

Oh, ja - delar av stadens invånare kan behöva öppna sina sinnen för djurs känsliga och stora hjärtan. I början fick den tryggaste ardennern Bango ta emot både småsten, nära fyrverkerier, mule-nära mopedåkningar och diverse andra idiotier, men nu verkar han istället vara väldigt efterlängtad och saknad de dagarna han inte är där. Ibland när Bango jobbar i andra delar av staden med gräs eller turister så kan barn glatt ropa hans namn!
 
Sv: Mysiga körbilder

Häftigt!

*kl*

Det är inte en körbild men en tömkörningsbild men jag kan inte låta bli att dela med mig av den ändå. Blir så glad av mitt härliga russtuss.

Tricktr%C3%A4ning+kurs+007.JPG
 
Sv: Mysiga körbilder

Det var det!! Lite regnskurar men inte alls så farligt faktiskt.

Två hundar hade vi med oss också, samt fyra personer och tre hästar då :) Skulle varit fem ryttare till men alla lämnade återbud, den sista samma morgon.. Men det var lika bra det nu blev det jättebra i goda vänners lag :)

Tre "gula" goa små hästar i olika nyanser :D
 
Sv: Mysiga körbilder

*Knapplån*

Har kört i skogen i helgen med ardennerpållen Winston, 17 år. Helt otroligt roligt och ger mersmak!!

96778_1351530649.jpg


23391_1351530653.jpg
 
Sv: Mysiga körbilder

Underbara bilder! :love:

Här kommer två halvnya bilder från oss;

DSC_6251copy.jpg

Provkörning med den lånade bröllopskärran, hästen var så duktig så! (Behöver jag säga att det sved att lämna tillbaka kärran?? :devil: )

DSC_6886copy.jpg

Också en bonusbild från vårat bröllop! :D Är sååååå glad att vi fick möjlighet att åka med egna hästen från kyrkan, var helt underbart att se honom när vi kom ut från kyrkan! :love: Helt klart ett minne för livet. Gamla ägaren ställde upp som kusk, tack!
 
Sv: Mysiga körbilder

Härliga bilder!

*kl*

Egentligen inte mysigt alls men detta är första gången jag åker bakom mitt russ så bilden är jättemysig för mig!
Det är kul att äntligen få visa riktiga bilder på henne här i tråden.

559651_3932707512183_1844687229_n.jpg
 
Sv: Mysiga körbilder

Ååh så kul det ser ut!

Det var det :D Hoppas jag får tillfälle att köra snart igen.


Underbara bilder! :love:

Ja, eller hur! Kan inte säga tack eftersom jag var framför kameran för en gångs skull :P

Underbar sista bild!

KL

Tog ju faktiskt några egna bilder den dagen också.

Ardennervalacken Mojje bultar blivande vinterhagen.
Mojje_och_drangen_plattar_till_hagen.jpg


Winston drar timmer med husse. Tycker bilden illustrerar fint att traktorer inte borde vara i skogen. Har sällan sett en så fin skog - hyggesfritt och bara hästskött. Utopi!

30470_1351530658.jpg


98029_1351530659.jpg



Fjordtokan: Härligt! Repgrimma hade jag nog aldrig vågat köra med dock :o Misstänker att ni har en underbar kommunikation :laugh:
 
Sv: Mysiga körbilder

Tack! Ljuset var helt underbart även på plats :)

KL

Tog mig en träningsrunda med pigga fröken Linda igår. Väninna med hennes hund följde med och njöt av turen, trots bitande Skånevind.

Linda_Frida_och_Bonnie.jpg
 
Sv: Mysiga körbilder

Svarar mig själv och livar upp tråden. Dags för vårbilder nu snart :)

Idag tog jag ut Ronaldo på en liten runda. Han hade en låsning i ländryggen och har behandlats av naprapat och har varit litet taktig innan behandlingen, men nu skötte han sig alldeles utmärkt och gick med långa, glada skrittsteg rundan igenom. Värt den bedövande kölden!

20002_1363459821.jpg
 
Sv: Mysiga körbilder

Amishsele brukar den nog kallas :) Tycker de är väldigt bra!

Sett frånspänd från sidan (med väldigt slarvigt upphängda tömmar :angel:

Bango_selad_och_klar_for_att_spannas_for_grasklipparen.jpg


Tycker att krokarna för draglinorna är väldigt smidiga och de drar fint i dem.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Bonusdottern har pratat massor om att bädda och göra mysigt i studsmattan nån fin sommarkväll. Jag tänkte överraska henne med filmmys i...
Svar
0
· Visningar
130
Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 183
Senast: hollypolly
·
Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
431
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 206

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp