Mysko, hanhunden kom efter släppet?

Ganti

Trådstartare
Jag var och parade min tik igår.
De fastnade som de skulle göra men sedan precis när de släppte från varandra efter ca 10-15 min så fick hanhunden någon form av utlösning.
Kan jag räkna med att denna parningen blev misslyckad då hanen verkar ha kommit efter fastsättningen utanför tiken?

Sv: Mysko, hanhunden kom efter släppet?

Det var inte bara så att det rann ut mycket efter att hanhunden släppt? Alltså sådant som inte "får plats" att bli kvar?

Nu är inte jag någon hejare på avel och du får säkert snart bättre svar, bara en fundering. Det kan ju komma väldigt mycket i en utlösning.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras... 2 3
Svar
47
· Visningar
9 640
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 368
Senast: Gumman123
·
R
Hundavel & Ras I går släpptes Schäferhundens Index på avelsdata. Hela gårdagen ägnade jag åt statistik, både på egna kullar men också väldigt mycket åt... 9 10 11
Svar
213
· Visningar
15 081
Senast: Dentaku
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 948
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V