Mysteriet med de försvunna popcornen

• Kropp & Själ
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 173
  • Visningar Visningar 14 749
Alla butiker i närheten av där jag bor och där jag arbetar har slutat sälja mina favoritpopcorn. What the f? Säljs de där ni bor? Hur kan de bara ta bort min popcorn ur sortimentet?

16046-5533-Estrella-Popcorn-Cheddar-90g_R2-173x260.png

Är mina popcorn utrotningshotade? :eek:

Netto har dom i alla fall :up:

Också nyfiken på vad som hänt, nästan ingenstans fanns de få tag i Skara när min mor ville få tag i dessa. Var bered på åka till Skövde(ca 3mil) till Sött och salt(som visste hade de för kort tag sen) för dessa, tills vår glädje att City Gross i Skara hade fått nyleverans, håll ut de borde va påväg :up:

Jo givetvis och man kan ju även köpa andra sorter. Men det är ju just Estrellas färdigpoppade som jag tycker är goda?
Det hänger på kryddningen och majssorten, efter ett par säsonger på ett tivoli så vet jag varför hemmapoppade inte brukar smaka likadant så jag beställer popcornskrydda och popcorn av en leverantör jag känner sen tivolitiden. Kryddan är i 2,5 kiloshink och majsen i 25 kilossäckar och det är annan majs än butikernas poppa-själv-majs. :p

Det hänger på kryddningen och majssorten, efter ett par säsonger på ett tivoli så vet jag varför hemmapoppade inte brukar smaka likadant så jag beställer popcornskrydda och popcorn av en leverantör jag känner sen tivolitiden. Kryddan är i 2,5 kiloshink och majsen i 25 kilossäckar och det är annan majs än butikernas poppa-själv-majs. :p
Okej. Det är inte ett alternativ för mig.

Okej. Det är inte ett alternativ för mig.
Det är synd att inte den kryddan och majsen säljs i konsumentförpackning, minsta är 25 kilo. Sen körde vi alltid med vanligt hårt kokosfett för smaken och saltet är ju pulvret, "kryddan" som är just i pulverform och hälls ner tillsammans med majsen och lagom stor klump fett i grytan. Grytan var den vanliga "svämma över modellen" och att man misslyckas hemma beror också på att det blir för tight mellan dom färdigpoppade som också gärna blir brända. Popcornspoppning är en hel vetenskap.

De bästa poppa hemma är Bonnie Lee. Oslagbara.

@niphredil Mitt Ica hade tyvärr inte popcornen. Du får skriva uppdatering i tråden när det löser sig för dig och bukefalisterna ska sluta ha koll. ;)

(Ps. Mitt förslag att skicka popcorn var helt seriöst. Om jag bara ser dem någonstans. Ds.)

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 287
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 182
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen... 2
Svar
31
· Visningar
2 672
Senast: Hajfisk
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 088
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur